Nrep säljer ett av tre guldhus för 260 miljoner

Upplands Väsby kommun och Nrep har kommit överens om försäljning av ett av tre av de så kallade guldhusen till kommunala Väsbyhem dit kommunen i höstas flyttade äldreboendet Lavendelgården.

Annons
Carl-Adam von Schéele, Sverigechef vid Nrep.
Visa faktaruta

Det var Mitti var först att rapportera om. Köpeskillingen blir 257,5 miljoner kronor. Fastigheten Vilunda 6:86 på 3.870 kvm förvärvades av Nreps dotterbolag Altura från Stenvalvet som en del i ett större paket 2022. Stenvalvet hade i sin tur köpt, den då nybyggda fastigheten, av Sveafastigheter.

Men det finns inga planer för Altura att sälja av fler fastigheter.

– Vi har ingen strategi att sälja eller avveckla några fastigheter ur Altura men vi för också löpande dialoger med kommunen och våra hyresgäster om underliggande behov och i det här fallet var det här bästa lösningen för oss, hyresgästen, kommunen och deboende. Det har inte skett någon ändring av strategin då vi vill fortsätta växa, säger Carl-Adam von Schéele, Sverigechef på Nrep till Fastighetsvärlden.

Annons

Fler Nyheter från förstasidan

Besök Fastighetsvärlden i Almedalen

Späckat program på Lindgården.

Här öppnar IHG:s Indigo sitt första svenska hotell

Takpool med terrass, spa- och gymavdelningar – allt i vattenläge precis utanför Stockholm. Öppnar 2029 med 232 gästrum.

Bildextra: Så blir nya Operan i Gasklockan

Ferdinand Bobergs Gasklocka får nytt liv. FV är på plats.

SHF hyr ut hela 25 000 kvm i Bromma Blocks

Rekordstor uthyrning. Läs om de nya hyresgästerna.

Barings säljer två fastigheter till statlig aktör

Mystik kring stor logistikaffär.

Riksbanken ser ökad risk för höjd ränta under hösten

Direktionen om tankerna inför höstens penningpolitik.

Urban Partners köper sju från Blackstone

Lanserar ny satsning i Storstockholm tillsammans med partner.

Säljer butiksfastigheter för drygt 1 miljard

Åtta fastigheter om totalt 38 400 kvm.

Snart är glasen fyllda – öppnar efter två års letande

Besökt 20–30 möjliga lokaler mitt i Stockholm. Nu är det dags att slå upp portarna.

Markus Pfister, Skandia Fastigheter.

Så ska Skandia fylla 24 400 kvm kontor

Problematik kring stor och central kontorsfastighet.

Vakans vid Stureplan kan bli större

Överväger att flytta. FV berättar om fyra heta alternativ.

Bonava redo satsa 2 mdr vid omdiskuterad bro

Fastigheten ligger i omtalat läge, vid omdiskuterad bro.

Spekulationsbyggena inom logistik störtdyker

En kommun som storsatsat har en vakans på över 50 procent. Ny kartläggning.

Stordalen säljer till Norwegian

Säljer resekoncernen och går samtidigt in som storägare i Norwegian. 26 hotell ingår i transaktionen.

Tillbaka till förstasidan