Lediga jobb

Technical Manager – Sturegallerian

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Teknik, drift och underhåll
  • I samarbete med:
    Real Competence logotyp

DEAS Asset Management söker Technical Manager – Sturegallerian

Har du ett genuint intresse för fastighetsteknik och långsiktig förvaltning? Vill du vara med och fortsätta utveckla en av Stockholms mest kända destinationer för livsstil, matupplevelser och välbefinnande?

DEAS söker en Technical Manager till sitt team i Stockholm!

Bakgrund
DEAS Asset Management har ambitionen att växa med befintliga och nya kunder under de närmaste åren. Som en del i att skapa ett mer attraktivt erbjudande till våra kunder kommer vi utöka vårt tjänsteutbud och tillfoga nya kompetenser och därför söker vi nya medarbetare till vårt team i Stockholm.

DEAS Group
DEAS Group är en av Nordens ledande kapitalförvaltare inom fastigheter och förvaltar tillgångar på uppdrag åt nordiska och internationella institutioner, fonder och family offices. Vi är över 1 000 medarbetare som utgår från åtta kontor i Norden, med huvudkontoret beläget i Köpenhamn​. Vi är en nordisk strategisk partner som täcker hela värdekedjan inom de viktigaste fastighetssektorerna.

År 2021 utökade DEAS sin fond- och kapitalförvaltningsverksamhet med förvärvet av Abrdns nordiska fastighetsplattform; ett erfaret team med en lång meritlista och där merparten av medarbetarna i Stockholm kommer ifrån.

DEAS Asset Management
Det svenska teamet består av 14 medarbetare, många med lång och bred erfarenhet. Majoriteten av teamet har 20+ års erfarenhet av att förvalta, investera och leverera attraktiv avkastning i fastigheter åt svenska och internationella kunder.

Vårt team har specialistkompetens inom investering, finansiering, projektutveckling och tillgångsförvaltning samt en stark historik av att leverera attraktiv avkastning och tjänster av hög kvalité.

Ett stort fokus på ESG är en förutsättning och en naturlig del i vårt arbete för att säkerställa kvalitén i våra tjänster. Detta med hänsyn till de utmaningar som fastighetsbranschens påverkan på klimatet innebär tillsammans med våra kunders fokus på hållbarhet och ansvarsfullt fastighetsägande.

Sturegallerian
Sturegallerian genomgår en omfattande modernisering för att skapa nya kontors- och handelsytor på en av Stockholms mest attraktiva adresser samt för att fortsatt vara en given del av Stockholms nöjesliv. Beställare av uppdraget är Sturegallerian AB och Peab har fått uppdraget att genomföra projektet. TAM Group driver utvecklingsarbetet och DEAS Asset Management sköter förvaltningen av gallerian. Projekttiden löper till november 2026.

Tjänsten
Som Technical Manager för Sturegallerian arbetar du aktivt med fastigheterna och nära dess hyresgäster, i samarbete med övriga i teamet. Du tar ansvar för teknik- och driftfrågor samt har en nära dialog med driftleverantören för att säkerställa att de levererar enligt avtal. Förvaltningen utvecklas kontinuerligt och vi lägger stort fokus kring digitalisering, hållbarhet och fastighetsteknik i framkant.

I rollen som Technical Manager tillhör du centrumledningen för Sturegallerian. I din vardag samarbetar du tillsammans med Asset Manager, Centre Manager, Marketing Manager och Letting Manager samt rapporterar till uppdragsansvarig på DEAS. Tillsammans med teamet, kommer du att verka aktivt för utveckling och förnyelsearbete av fastigheterna.

Du kommer att ingå i en sammansvetsad arbetsgrupp med nära ledarskap. Rollen utgår från vårt trevliga kontor på Sveavägen 9.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Samordnande ansvar för fastighetens tekniska system, drift och skötsel tillsammans med Asset Manager.
  • Initiera och genomföra tekniska projekt.
  • Upphandla och kvalitetssäkra avtal för service, drift och entreprenader.
  • Agera kravställare gentemot leverantörer.
  • Energianalyser, ESG-rapportering och andra miljöfrågor.
  • Tillse att myndighetskrav efterlevs och åtgärda eventuella anmärkningar.
  • Ansvarig för teknik- och driftsrelaterade kostnader.
  • Bistå teamet i arbetet med budget, prognos och affärsplaner avseende teknik.
  • Vid behov delta i Sturegallerians utvecklingsprojekt som teknikrepresentant för de delar som är i drift.
  • Utveckla processer och rutiner för att förbättra leveransen av de tekniska förvaltningstjänsterna till DEAS kunder.
  • Bistå med den tekniska kompetensen i den ”digitala” utvecklingen av DEAS.

Erfarenhet och kompetens
För denna roll ser vi gärna att du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik och drift, förvaltning eller byggteknik samt har flera års dokumenterad erfarenhet av teknisk förvaltning. Du är en van projektledare med erfarenhet av administrativa uppgifter som budget- och prognosarbete samt har ett genuint intresse för digitalisering, energioptimering och hållbarhet.

Du är van vid och trivs med att hantera olika kontaktytor samt att arbeta kundnära. Mot bakgrund av dina tidigare erfarenheter känner du dig trygg i att arbeta med teknisk underhållsplanering och bedriva effektiv förvaltning. Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i såväl tal som skrift, är ett krav. Erfarenhet av handelsfastigheter samt offentliga miljöer är meriterande.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett naturligt driv och är lösningsorienterad med förmågan att tillsammans med andra arbeta mot gemensamma mål. Du är trygg i dig själv och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet. Eftersom en stor del av ditt arbete innebär hyresgästkontakter och nära samarbeten, krävs det även att du är lyhörd och en god kommunikatör med förmågan att driva dina processer framåt.

Som person är du prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter inom gruppen samt bidrar med förslag på förbättringar. Du har en ekonomisk medvetenhet och ser på förvaltning utifrån ett långsiktigt och hållbart perspektiv.

I denna rekrytering kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig
I rollen som Technical Manager kommer du att tillsammans med kompetenta, engagerade kollegor skapa affärs- och kundnytta och driva en av Sveriges mest attraktiva gallerior i cityläge!

I din roll har du stor frihet att sätta din personliga struktur och prägel för att nå uppsatta mål. DEAS organisation är platt, snabbfotad och flexibel vilket gör att det är nära till besluten. Hos oss får du ett kreativt och verksamhetsnära arbete i en dynamisk och familjär miljö.

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar DEAS med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Michaela Axelsson på michaela.axelsson@realcompetence.se alternativt Mats Ringström på mats.ringstrom@realcompetence.se