Erica Nordström har utsetts till ny marknadschef för bostadsutveckling i Skanska Sverige. Hon tillträder sin tjänst omgående med det viktiga uppdraget att stärka varumärket vad gäller hållbarhetsprofilen.
Erica Nordström kommer närmast från HSB Stockholm där hon jobbat i tio år. Där har hon bland annat arbetat med kommunikation och marknadsföring, press och påverkan, medlemsverksamhet och bosparande. Nordström har lång erfarenhet från att utveckla och stärka strategi- och utvecklingsarbete för bostäder samt att förvalta och bygga varumärke i syfte att utveckla framtidens hållbara bostadsaffär.
Skanska vill uppfattas som den hållbara bostadsutvecklaren och i det varumärkesarbetet har marknadschefen en nyckelroll.
– Skanska har redan börjat bygga klimatneutrala bostäder, bland annat Sveriges första klimatneutrala radhus i Bunkeflostrand i Malmö. Vi vill att fler ska få möjligheten att flytta in i en hållbar bostad och förstå fördelarna med det. En stor del av klimatavtrycket påverkas faktiskt av hur vi bor och här ska vi se till att ha det bästa erbjudandet för kunderna, säger Erica Nordström.
– Erica har en gedigen erfarenhet av varumärkesbyggande, marknad och kommunikation inom bostäder. Erica har ett genuint intresse och drivkraft för hållbarhet samt kunskap och insikt i att ständigt utveckla den digitala kundresan, säger Håkan Isfalk, marknadschef för verksamhetsgren Hus i Skanska Sverige.