Snart, den 8 oktober, byter Täby Centrum namn och blir prestigefyllda Westfield Täby Centrum. Nu berättar fastighetsägaren om femton nyheter i butiksmixen. Det handlar om tio nya märken och fem existerande hyresgäster som utökar sina ytor.
Fakta: Unibail-Rodamco-Westfield
Unibail-Rodamco-Westfield är en global utvecklare och förvaltare av flaggskeppsdestinationer, med en portfolio värderad till 54.5 miljarder euro 31 december 2021, fördelad med 86% inom handel, 6% inom kontorslokaler, 5% inom utställnings- och konferenscentrum och 2% inom service. Bolaget äger och driver för nuvarande 85 köpcentrum, varav 53 är flaggskeppdestinationer i Europa och USA. Fastigheterna finns i tolv länder. Bolaget har 2.800 medarbetare. Unibail-Rodamco-Westfield är listad på Euronext Amsterdam och Euronext Paris.
Unibail-Rodamco-Westfield 8som i Sverige även äger Westfield Mall of Scandinavia och Nacka Forum) satsar på att fortsätta att utveckla framtidens handels- och mötesplats när bolaget tar nästa steg i Täby Centrum. Förutom att bli del av det hoplänkade globala nätverk av Westfield- centrum med 800 miljoner årliga besökare, medför höstens lansering även ny arkitektur, fler servicetjänster, uppgraderade utrymmen och flera nya butiker i centrum.
– Vi är glada och väldigt stolta över att intresset för Westfield Täby Centrum är så stort. Att idag kunna presentera en lång lista av starka varumärken som etablerar och expanderar hos oss säger väldigt mycket om attraktiviteten i både Täby Centrum och Westfield. Butiksmixen kommer blomma ut ännu mer med flera nya modebutiker, smidiga tjänster och spännande VR-upplevelser, säger Linda Jensen centrumchef i Täby Centrum.
Nya butiker och uppdateringar i Westfield Täby Centrum, varav FV tidigare berättat om några av dessa:
- Alster Vendel, etablering
- Chiquelle, etablering
- Hunkemöller, etablering
- Husläkarmottagningen Täby Centrum, expansion – IOAKU, etablering
- J.Lindeberg, expansion
- Kicks, expansion
- Lundbergs handskar & väskor, etablering
- Mama Mia, etablering
- New Yorker, etablering
- Søstrene Grene, expansion
- Sprell, etablering
- STHLM Blvd, etablering
- Täby kemtvätt och skrädderi, expansion
- YAY VR, etablering
Inför Westfield-lanseringen är det inte bara butiksmixen som uppgraderas utan även centrumets egna tjänster, invändig och utvändig design samt funktionalitet, skriver U-R-W i ett meddelande. Nya lounger, effektbelysning och digitala skyltar ska bidra till atmosfär, komfort och tillgänglighet. En uppgraderad service-hub med pickup-point ska nu även möjliggöra återvinning av elektronik, och dessutom presenteras nya tjänster i form av barnpassning, garderob och utlåning av barnbilar. Barnpassningsrummet som service innefattar flera spännande upplevelser för barnen, allt från pyssel till spännande pedagogiska lekar och leksaker.
– Med Westfield kommer en rad nyheter i centrum som lyfter vår destination till nästa nivå, samtidigt som vi kommer jobba ännu mer för det lokala samhället genom våra samarbeten med lokala föreningar och skolor. För oss är det viktigt att vara en del av våra besökares vardag och möta flera olika behov, varför det ska vara lika självklart att kunna besöka BVC som att handla eller upptäcka ett nytt VR-spel, återvinna elektronik eller hämta och lämna av onlineköp i vår service-hub, säger Linda Jensen centrumchef i Täby Centrum.