Tre nya till Mall of Scandinavia
Tre pop up-butiker slår under våren upp dörrarna i Westfield Mall of Scandinavia.
Under våren flyttar tre nya koncept in i Westfield Mall of Scandinavia.
– Vi arbetar ständigt för att erbjuda ett aktuellt sortiment som speglar det våra besökare önskar och vi vill även tillhandahålla mer hållbara koncept. Det ska bli väldigt roligt att få följa de här nya koncepten när de provar på den fysiska handeln genom egna butiker, säger Louise Bergqvist, director of leasing hos Unibail Rodamco Westfield Northern Europe
Efter en provperiod hos Depart.a.mental ska nu Glowstation öppna sin första K-Beaty pop up-butik, som inriktar sig mot hudvård, med bland annat en 10-stegs hudvårdsrutin och snigelslem. Öppning är planerad till i början av maj och kommer att befinna sig på plan 0, bredvid Lyko. Planen för Glowstation är att öppna 100 butiker inom två år, enligt vd och grundare Linn Weilar.
Secondhand-butiken Cirkus har nyligen öppnat en pop up-butik på plan 1, mittemot Lego. De säljer främst utvalda kläder till barn, ungdomar och dam. Inredning från den tidigare hyresgästen har återanvänts inför öppnandet.
– Cirkus second hand är en butik för den miljömedvetna och här kan du som kund både köpa och sälja. Vårt mål är att det ska vara lätt och roligt att välja second hand i första hand. För framtiden, miljön och plånbokens skull, säger Isabel Samolov, grundare och ägare Cirkus.
I april öppnar även Konstborgen tillsammans med Folkhemmet en pop up-butik på plan 1, i Lifestyle avenue. Till försäljning kommer finnas konst, möbler och inredning. Konstborgen är också återförsäljare av produkter från Stockholms glasbruk. Även här har tidigare inredning använts på ett hållbart sätt. Det är första gången som Konstborgen har fysisk handel.