Två nyckelrekryteringar för Panattoni
Snabbväxande Panattoni rekryterar Catharina Gorthon som ny Head of Marketing & Communication och Linda Flydén, ny Head of Sustainability. Båda rollerna kommer att ta plats i Panattonis ledningsgrupp.
Catharina Gorthon har en gedigen bakgrund inom marknadsföring och kommunikation i bygg- och fastighetsbranschen. Med lång erfarenhet från bland annat Serneke och Colliers har hon ansvarat för att driva varumärkesutveckling och marknadsaktiviteter både externt och internt. Hennes roll på Panattoni kommer därför innebära ett särskilt fokus på att stärka varumärket på den nordiska marknaden.
– På de två år som Panattoni funnits på den nordiska marknaden har de gjort en imponerande resa. Det känns otroligt spännande att få kliva på tåget i detta skede och öka kännedomen på den nordiska marknaden i takt med att bolaget växer, säger Catharina Gorthon i en kommentar.
Med sin djupa förståelse för hållbarhetsfrågor både ur ett strategiskt, operativt och juridiskt perspektiv kommer Linda Flydén att vara ansvarig för att driva Panattoni Nordics hållbarhetsengagemang framåt. Linda har en bakgrund i såväl transportbranschen som byggbranschen på bland annat Pontarius och Swedavia, och har arbetat med hållbarhetsfrågor i tätt samarbete med myndigheter, investerare och partners.
– Bygg- och logistiksektorns hållbarhetsarbete är ständigt under lupp hos omvärlden och det ställer höga krav på alla aktörer i branschen att sätta ESG-frågor i första rummet. Redan nu finns flera ambitiösa initiativ och jag ser fram emot att fördjupa hållbarhetsarbetet på Panattoni, säger Linda Flydén.
Catharina Gorthon och Linda Flydén tillträdde sina tjänster på Panattoni 1 mars.