Klart mellan Skanska, Posten och Sollentunamässan
Nu är det som Fastighetsvärlden skrev om redan i tisdags officiellt. Skanska, Posten och Sollentunamässan bildar ett nytt bolag, House of Commerce (HOOC). Det nya bolaget ska utveckla ett koncept där mäss- och showroomverksamhet samt e-handel förs samman för att utveckla den traditionella mässverksamheten. Första steget är Sollentunamässan men konceptet kan utvecklas även på andra platser.Sollentunamässans verksamhet ska nu kompletteras med showroom där utställare ges möjlighet att visa sina produkter under en längre period, samt därtill internetportaler kopplade till varje enskild mässa. Med den kombinationen kan mässutställarna möta sina kunder dygnet runt, året om. Showroomverksamheten kommer att bedrivas i ett nytt mässcenter i anslutning till den gamla byggnaden. Det nya mässcentret avses bli ca 40000 kvm. En avsiktsförklaring har tecknats mellan Sollentunamässan och Sollentuna kommun om att utveckling av byggrätter för mässans framtida utveckling om ca 120000 kvm.