På illustrationen syns Annica Ånäs, CFO, Mari Edberg, kommunikationschef och Ingalill Berglund, VD. (Illustration ur magasinet Fastighetsvärlden Nr 5-6/2015)

”Det är så roligt, vi är så glada”

Vid Atrium Ljungberg jublar man över segern.
– Det är så roligt, vi är så glada. Vi är många som jobbat hårt för detta.
Annons
Mari Edberg.
Mari Edberg.
Visa faktaruta

Mari Edberg, kommunikationschef vid Atrium Ljungberg, tar emot beskedet om Hugin & Munin-priset (läs mer här) med stor glädje.

– Vi har tagit tävlingen på stort allvar länge, från det att ni endast granskade årsredovisningen till att ni gjorde om granskningen. Tävlingen ger inspiration till hur vi kan förbättra vår kommunikation och är en måttstock för hur vi ligger till jämfört med andra bolag  i branschen, säger Mari Edberg.

Hon konstaterar att det är många anställda som ligger bakom det arbete som granskats. Till exempel finns det en årsredovisningsgrupp som består av flera personer från både kommunikationsavdelningen och ekonomi/finans och vi har också ett nära samarbete med andra medarbetare och med ledningen.

– Vi har successivt klättrat i placering i Hugin & Munin-tävlingen och legat på riktigt höga placeringar de senaste åren. Därför är det extra roligt att hamna i topp i år. Vi har höga målsättningar.

Atrium Ljungberg hamnar i topp i merparten av de tio kategorier som Fastighetsvärldens redaktion granskat. Men det finns speciellt två kategorier där det delas ut låga betyg. Hemsidan får ett skapligt betyg och mobilversionen får bottenbetyg eftersom hemsidan inte är responsiv.

– Det pågår ett arbete för att den ska bli bättre. Vi håller på med en total översyn av hemsidan och vi inledde det arbetet vid årsskiftet. Sajten byggs om för att bättre spegla vårt varumärke och stödja affären. Den kommer också bli anpassad för mobiltelefon och läsplattor. Arbetet ska vara klart i slutet av året då vi kan lova en riktigt bra hemsida!

Nyligen har Atrium Ljungberg aktivt börjat använda LinkedIn och Facebook samt förbereder för att bli mer aktiva även på Twitter.

– Det måste finnas en tanke, ett syfte och en beredskap för att använda kanalerna, och de ska fyllas med relevant innehåll. Vi har till exempel olika tilltal och ämnen i de olika kanalerna. Vi är säkra på att sociala medier, använda på rätt sätt, skapar möjligheter att kommunicera på ett nytt sätt.

(texten ovan är tidigare publicerad i magasinet Fastighetsvärlden)

Fler Nyheter från förstasidan

Efter Castellums bakslag – nu kan planen lyfta igen

En av bolagets största fastigheter kan få ny användning – och även ny ägare.

Prisad rådgivare på nytt jobb – lämnat Engelbert

Blir ansvarig för 130 hyresavtal.

Bildspecial: Så ser det ut i Alectas nya kontor

Stort fastighetsbolag har satsat på sitt kontor för både medarbetare och kundernas skull. FV har besökt de nya lokalerna.

Toppolitiker vill riva Friday’s i Kungsträdgården

Den kanske mest kontroversiella byggnaden i Stockholms city uppmärksammas igen.

SBB håller driftnettot i balans

Har ett unikt positivt finansnetto i det senaste kvartalsresultatet.

Forskaren Vectura

Kunglig glans vid invigning av nya landmärket

Miljardinvesteringen uthyrd till 90 procent.

Areim köper 28.000 kvm kontor inom tullarna

Förvärvar stor och klassisk ”spritfastighet”.

Problembolag och Q1-rapporter i fokus

Podcasten Fastighet & Finans med nytt avsnitt: Rapportsvep och mindre smickrande rubriker.

Bakslag för ny lag vid hyresförhandling

”Vi kan inte sitta och förhandla utifrån den som har lägst inkomst.”

K2A dyker efter revisorsuttalande

Obligationslån som förfaller i år kan kräva nyemission.

Hyundai flyttar HK till Frösunda

Flyttar huvudkontoret från Malmö.

Logistea i två affärer om 250 mkr

”Två nyproducerade fastigheter med mycket god intjäningsförmåga via hyresavtal med långa löptider.”

Svenska Spel flyttar till Slussen – bantar 65%

Hyr lokaler inom tullarna med vattenutsikt. Lämnar ”succéområde”.

Andreas Kvarn, Norrköping. Mannersons

Öppnar coworking i kvarn från 1800-tal

Tar över hela byggnaden om 3.500 kvm.

Tillbaka till förstasidan