Nytt superbrand till Stockholm
Genomför en satsning på ”Bibliotekstan”. Enligt vad Fastighetsvärlden erfar är Hufvudstaden nära att signera ett hyreskontrakt med en statusfylld, internationell kedja inom det övre modesegmentet. Kedjan är ny för den svenska marknaden.
– Vi hoppas att avtalet ska vara klart om några veckor och butiksöppningen är planerad till augusti. Det är ett verkligt superbrand som är etta på väldigt många konsumenters lista, säger Henrik Egnell, chef affärsutveckling butik Stockholm Östra City på Hufvudstaden, till Fastighetsvärlden.
Avtalet gäller en butikslokal om 240 kvadratmeter. Egnell vill avvakta med att avslöja kedjans namn eller vilken fastighet den tänkta etableringen avser.
Samtidigt kommer Hufvudstaden under våren att lansera namnet ”Bibliotekstan” via olika event. Det handlar om att stärka och tydliggöra identiteten i området runt Biblioteksgatan. Området som avses är det som på ”fastighetsspråk” är känt som Gyllene Triangeln i Stockholm.
Fastighetsvärlden Idag 2010-03-05