40.800 besöker MoS varje dag i snitt
Mall of Scandinavia hade 14,9 miljoner besökare under 2018, vilket ger 1,25 miljoner besökare i månaden och 40.800 i snitt per dag.
Unibail-Rodamco-Westfield har presenterat sin årsrapport för 2018 som uppvisar fortsatt mycket starka resultat. Försäljning i Sverige visade en like for like tillväxt på +2,3% och en ökning i besökarantal för samtliga Svenska köpcentrum med 4,1%.
Unibail-Rodamco-Westfields svenska portfölj inkluderar Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Nacka Forum och Solna Centrum. Samtliga centrum uppvisar starka besöksantal och ökade i snitt med 4,1% under 2018.
Mall of Scandinavia uppnådde 14,9 miljoner besökare under hela året, uppger Unibail-Rodamco-Westfield i ett pressmeddelande utan att uppge siffrorna för de övriga tre.
– Vi fortsätter att erbjuda de mest attraktiva destinationerna för våra besökare och går emot den utmanande utvecklingen i detaljhandeln. Vi kommer att fortsätta att rotera hyresgäster och förnya våra centrum med varumärken och koncept som efterfrågas av konsumenterna, säger Lars-Åke Tollemark, managing director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.