Krishantering satt på hårt prov hos Vasakronan
”Vasakronan har vid två tillfällen det senaste åren satts på svåra ””prov”” när mindre smickrande uppgifter om bolaget kommit ut i media. I somras var det en ””lägenhetsaffär”” och i fredags var det uppgiften om att en anställd hos Vasakronan uttalat att Romer inte var önskvärda som hyresgäster i bolagets lokaler, ett uttalande som direkt lades hela bolaget till last. Nu liksom i somras gick bolaget snabbt ut med uttalanden av VD Håkan Bryngelson där man erkänner det felaktiga, beklagar vad som hänt och lovar att försöka rätta till det inträffade. Den person som uttalat sig negativt om Romerna har enligt uppgift från Vasakronan nu omplacerats. Den senaste ””affären”” är dessutom naturligtvis extra känslig eftersom Vasakronan under flera månader snurrat reklamfilmen med devisen ””välkommen till en bättre värd””. Satsningen har kostat ca 14 Mkr och är ett led i företagets varumärkesbyggande.”