Kraftsatsning för att lyfta Sturegallerian
Under sommaren och hösten kommer Sturegallerian i Stockholm att förses med ett antal nya hyresgäster, och samtidigt görs vissa ombyggnadsarbeten i anläggningen. Genom nya varumärken och butiker ska Sturegallerian få en ny intressant internationell profil. Nya hyresavtal har tecknats med Plagg(årets butik 2002), Planet-butikerna som under namnet Jupiter återkommer till Sturegallerian med modern herrmodebutik, The Showroom, Eric Skoglunds med klassisk herrkonfektion, J Lindeberg som utökar och nu tar in sitt damkoncept och Gateau som bygger om och uppdaterar sitt koncept. Den största nya hyresgästen blir Massimo Dutti, som öppnar en s.k. ”Flagship Store” på 735 kvm vid innetorget. Den kommer att öppna i oktober och i samband med det kommer torget byggas om och bli folkligare och mer inbjudande som mötesplats. Den stora trappan till andra våningen tas bort och de bakre butiksfronterna flyttas fram och rulltrappor till Gateau installeras. Sturegallerian omfattar idag 42 butiker, 7 restauranger/caféer samt Apoteket och Sturebadet. Omsättningen år 2002 var 464 miljoner kronor. Sturegallerian ägs av Diligentia och förvaltas av Jones Lang LaSalle.