”Det är så roligt, vi är så glada”
– Det är så roligt, vi är så glada. Vi är många som jobbat hårt för detta.
Mari Edberg, kommunikationschef vid Atrium Ljungberg, tar emot beskedet om Hugin & Munin-priset (läs mer här) med stor glädje.
– Vi har tagit tävlingen på stort allvar länge, från det att ni endast granskade årsredovisningen till att ni gjorde om granskningen. Tävlingen ger inspiration till hur vi kan förbättra vår kommunikation och är en måttstock för hur vi ligger till jämfört med andra bolag i branschen, säger Mari Edberg.
Hon konstaterar att det är många anställda som ligger bakom det arbete som granskats. Till exempel finns det en årsredovisningsgrupp som består av flera personer från både kommunikationsavdelningen och ekonomi/finans och vi har också ett nära samarbete med andra medarbetare och med ledningen.
– Vi har successivt klättrat i placering i Hugin & Munin-tävlingen och legat på riktigt höga placeringar de senaste åren. Därför är det extra roligt att hamna i topp i år. Vi har höga målsättningar.
Atrium Ljungberg hamnar i topp i merparten av de tio kategorier som Fastighetsvärldens redaktion granskat. Men det finns speciellt två kategorier där det delas ut låga betyg. Hemsidan får ett skapligt betyg och mobilversionen får bottenbetyg eftersom hemsidan inte är responsiv.
– Det pågår ett arbete för att den ska bli bättre. Vi håller på med en total översyn av hemsidan och vi inledde det arbetet vid årsskiftet. Sajten byggs om för att bättre spegla vårt varumärke och stödja affären. Den kommer också bli anpassad för mobiltelefon och läsplattor. Arbetet ska vara klart i slutet av året då vi kan lova en riktigt bra hemsida!
Nyligen har Atrium Ljungberg aktivt börjat använda LinkedIn och Facebook samt förbereder för att bli mer aktiva även på Twitter.
– Det måste finnas en tanke, ett syfte och en beredskap för att använda kanalerna, och de ska fyllas med relevant innehåll. Vi har till exempel olika tilltal och ämnen i de olika kanalerna. Vi är säkra på att sociala medier, använda på rätt sätt, skapar möjligheter att kommunicera på ett nytt sätt.
(texten ovan är tidigare publicerad i magasinet Fastighetsvärlden)