På illustrationen syns Annica Ånäs, CFO, Mari Edberg, kommunikationschef och Ingalill Berglund, VD. (Illustration ur magasinet Fastighetsvärlden Nr 5-6/2015)

”Det är så roligt, vi är så glada”

Vid Atrium Ljungberg jublar man över segern.
– Det är så roligt, vi är så glada. Vi är många som jobbat hårt för detta.
Annons
Mari Edberg.
Mari Edberg.
Visa faktaruta

Mari Edberg, kommunikationschef vid Atrium Ljungberg, tar emot beskedet om Hugin & Munin-priset (läs mer här) med stor glädje.

– Vi har tagit tävlingen på stort allvar länge, från det att ni endast granskade årsredovisningen till att ni gjorde om granskningen. Tävlingen ger inspiration till hur vi kan förbättra vår kommunikation och är en måttstock för hur vi ligger till jämfört med andra bolag  i branschen, säger Mari Edberg.

Hon konstaterar att det är många anställda som ligger bakom det arbete som granskats. Till exempel finns det en årsredovisningsgrupp som består av flera personer från både kommunikationsavdelningen och ekonomi/finans och vi har också ett nära samarbete med andra medarbetare och med ledningen.

– Vi har successivt klättrat i placering i Hugin & Munin-tävlingen och legat på riktigt höga placeringar de senaste åren. Därför är det extra roligt att hamna i topp i år. Vi har höga målsättningar.

Atrium Ljungberg hamnar i topp i merparten av de tio kategorier som Fastighetsvärldens redaktion granskat. Men det finns speciellt två kategorier där det delas ut låga betyg. Hemsidan får ett skapligt betyg och mobilversionen får bottenbetyg eftersom hemsidan inte är responsiv.

– Det pågår ett arbete för att den ska bli bättre. Vi håller på med en total översyn av hemsidan och vi inledde det arbetet vid årsskiftet. Sajten byggs om för att bättre spegla vårt varumärke och stödja affären. Den kommer också bli anpassad för mobiltelefon och läsplattor. Arbetet ska vara klart i slutet av året då vi kan lova en riktigt bra hemsida!

Nyligen har Atrium Ljungberg aktivt börjat använda LinkedIn och Facebook samt förbereder för att bli mer aktiva även på Twitter.

– Det måste finnas en tanke, ett syfte och en beredskap för att använda kanalerna, och de ska fyllas med relevant innehåll. Vi har till exempel olika tilltal och ämnen i de olika kanalerna. Vi är säkra på att sociala medier, använda på rätt sätt, skapar möjligheter att kommunicera på ett nytt sätt.

(texten ovan är tidigare publicerad i magasinet Fastighetsvärlden)

Fler Nyheter från förstasidan

Drama: Jättekontraktet om 52.000 kvm mot ett avgörande

Två överklaganden undanröjda. FV berättar om det senaste kring NCC:s tänkta megauthyrning av kontor.

Konsten att skapa en plats

Lär dig mer om hur man bäst jobbar med placemaking från FV:s seminarium Köpcentrum & Butiker.

Fyllt upp hel fastighet i Arenastaden

Läs om vilka som tagit över kontorslokalerna efter sportjättens flytt.

Uppdaterade listor: Sveriges 5 största köpcentrum

Flera förändringar i toppen. Läs om Sveriges största köpcentrum och de största handelsplatserna.

Utmaning hitta bra lägen för livsmedelsjättarna

✓Fyra livsmedelsjättar i samtal om konkurrens och etableringssvårigheter. ✓”Man kan inte bygga bort parkeringar innan bilen har försvunnit.”

Krönika

Så bra är bolagen på att ta hand om sina fastigheter

Lars Johnsson om det enda riktigt relevanta måttet i fastighetsaffärer.

Bilder: Optimism på fullsatt om retail – men med sågning

Höjdpunkterna från Köpcentrum & Butiker.

Burgarjättens oväntade comeback i Stockholm

Öppnar restaurang i innerstaden – på andra sidan gatan finns största konkurrenten.

Ny kontorsskrapa fylld till hälften – enligt löften

”Men det är skillnad på det och på riktigt kontrakt”. Totalt 24.000 kvm.

Kan dras med i Northvolts fall

Fastighetsägare i en handfull kommuner kan drabbas hårt. FV går igenom läget.

Del 2: Fokus på klimat och energi inom ESRS

Del två av sju. En trio experter guidar fastighetsaktörer kring vad alla måste känna till.

Spretande vakanspilar – här är vinnarna och förlorarna

✓19 delmarknader granskas. ✓Spår ökad aktivitet på transaktionsmarknaden. ✓Thomas Persson:”Historiskt stort skifte i investerarsentimentet”

Göran Garberg och Emelie Mannheimer, United Spaces.

”Det är tyvärr lite survival of the fittest”

Sveriges första coworkingaktör fyller 25 år. FV-intervju med vd:n.

Bästa tipsen för att deklarera smartast

Deklarationsperioden står för dörren. Det här bör du tänka på innan blanketterna lämnas in.

Tillbaka till förstasidan