På illustrationen syns Annica Ånäs, CFO, Mari Edberg, kommunikationschef och Ingalill Berglund, VD. (Illustration ur magasinet Fastighetsvärlden Nr 5-6/2015)

”Det är så roligt, vi är så glada”

Vid Atrium Ljungberg jublar man över segern.
– Det är så roligt, vi är så glada. Vi är många som jobbat hårt för detta.
Annons
Mari Edberg.
Mari Edberg.
Visa faktaruta

Mari Edberg, kommunikationschef vid Atrium Ljungberg, tar emot beskedet om Hugin & Munin-priset (läs mer här) med stor glädje.

– Vi har tagit tävlingen på stort allvar länge, från det att ni endast granskade årsredovisningen till att ni gjorde om granskningen. Tävlingen ger inspiration till hur vi kan förbättra vår kommunikation och är en måttstock för hur vi ligger till jämfört med andra bolag  i branschen, säger Mari Edberg.

Hon konstaterar att det är många anställda som ligger bakom det arbete som granskats. Till exempel finns det en årsredovisningsgrupp som består av flera personer från både kommunikationsavdelningen och ekonomi/finans och vi har också ett nära samarbete med andra medarbetare och med ledningen.

– Vi har successivt klättrat i placering i Hugin & Munin-tävlingen och legat på riktigt höga placeringar de senaste åren. Därför är det extra roligt att hamna i topp i år. Vi har höga målsättningar.

Atrium Ljungberg hamnar i topp i merparten av de tio kategorier som Fastighetsvärldens redaktion granskat. Men det finns speciellt två kategorier där det delas ut låga betyg. Hemsidan får ett skapligt betyg och mobilversionen får bottenbetyg eftersom hemsidan inte är responsiv.

– Det pågår ett arbete för att den ska bli bättre. Vi håller på med en total översyn av hemsidan och vi inledde det arbetet vid årsskiftet. Sajten byggs om för att bättre spegla vårt varumärke och stödja affären. Den kommer också bli anpassad för mobiltelefon och läsplattor. Arbetet ska vara klart i slutet av året då vi kan lova en riktigt bra hemsida!

Nyligen har Atrium Ljungberg aktivt börjat använda LinkedIn och Facebook samt förbereder för att bli mer aktiva även på Twitter.

– Det måste finnas en tanke, ett syfte och en beredskap för att använda kanalerna, och de ska fyllas med relevant innehåll. Vi har till exempel olika tilltal och ämnen i de olika kanalerna. Vi är säkra på att sociala medier, använda på rätt sätt, skapar möjligheter att kommunicera på ett nytt sätt.

(texten ovan är tidigare publicerad i magasinet Fastighetsvärlden)

Annons

Fler Nyheter från förstasidan

Skogsfastigheter för 62 miljarder till börsen

Innebär ny möjlighet att sprida riskerna med ytterligare en fastighetstyp.

Prisma förvärvar för 340 mkr

Växer med fem handelsfastigheter i södra Finland.

Skanska säljer kontorshus för 680 mkr

Skanska har sålt den andra etappen av kontorskomplexet Centrum Południe i Wrocław, Polen, för EUR 62M, cirka 680 miljoner kronor. ...

John Mattson säljer i Hägersten

Bostadsfastighet avyttras för 53.000 kronor per kvm i närförort till Stockholm.

Porträtt

Ratad nisch blev guldgruva

Svenska Handelsfastigheters vd ser jobbet som en hobby när jakten på lågprisfynd och stora hyresavtal fortsätter.

Bostäder går bäst i år – tydlig värdeutveckling

Kontorsfastigheter fortsätter att tappa. Klargörande lista över hur bolagens profil påverkat värdeutvecklingen.

Familjeägt bolag köper inom tullarna igen

Förvärvar bostadshus på Kungsholmen för 77.000 kronor per kvm.

Krönika

Utveckla olivolja med samma recept som fastigheter?

Andreas Eneskjöld tar Arbequinaträd från fastlandet till Mallorca. ”Ett lyckat recept för fastighetsaffärer kan vara att utveckla och förädla något som redan finns, men även att tillföra ett nytt tänk från utsidan.”

Vakansen för kontor minskar i Göteborg

En betydande nyproduktion har skickat upp vakansgraden i Göteborg rejält. Med färre projektstarter har trenden nu brutits.

Thon lägger bud på Thon

Norska Thon Eiendomsselskap med fastigheter för 55 miljarder på väg bort från börsen. Fyra svenska köpcentrum ingår.

SBB:s omvandling – bit för bit

Stora affärer och iskyla i skuldförhandlingar.

Castellum storbantar – skär i ledningsgruppen

Stor nedskärning på huvudkontoret när 45 tjänster ska bort.

SBB i megatransaktion för 32 miljarder

Norska PPI tar över samtliga samhällsfastigheter som SBB fortfarande äger.

Stigande priser på privatmarknaden enligt SHB

Ökad köpkraft och minskad osäkerhet ger positiv skjuts.

Tillbaka till förstasidan