AP Fastigheter satsar också på TV-reklam
Nu får Vasakronan konkurrens vad gäller varumärkesreklam av AP Fastigheter. Bolaget har låtit kunderna betygsätta bolaget och dess hus och visar nu fram resultatet i en varumärkeskampanj – ”Bästa huset”. Kampanjen är utformad som en tävling mellan företagets servicetekniker. Kampanjen startar den 28 mars och pågår under två veckor i TV4, TV3, på utomhusbanderoller och i tidningsannonser. TBWA och Tre vänner står bakom reklamfilmen i kampanjen som utgör en del i en satsning för att förbättra servicen till kunderna. AP Fastigheters reklamfilmer följer tävlingen och vägen fram till att hitta det vinnande huset och den vinnande serviceteknikern. Företagets egna servicetekniker spelar sig själva i filmerna. Tonen är humoristisk men själva tävlingen är allvarligt menad. Genom den vill AP Fastigheter vässa organisationen i kundservicehänseende. Tävlingen kommer att vara årligen återkommande och målet är att få Sveriges mest nöjda lokalhyresgäster. – Genom reklamkampanjen vill vi förstärka vårt arbete med att bli bättre på det som kunderna verkligen bryr sig om, bra bemötande, hög kvalitet i husen och att allt fungerar i vardagen, säger Peter Östman, kommunikationschef i AP Fastigheter.