Chimi Eyewear öppnar butik på Kungsgatan
Under våren 2020 öppnar Chimi Eyewear en ny butik i Hufvudstadens fastighet på Kungsgatan 6, nära Stureplan, i centrala Stockholm. Chimi är ett svenskt solglasögonvarumärke grundat 2016 av Charlie Lindström och Daniel Djurdjevic.
I lokalerna har tidigare Nespresso Boutique haft butik. Butikslokalen ligger mellan McDonalds och Stadium Pulse. Nespresso har flyttat till Gallerian.
– Vi är mycket glada över att Chimi väljer att öppna sin nya flaggskeppsbutik på Kungsgatan i Stockholm i en av Hufvudstadens fastigheter. Det blir ett välkommet tillskott till området och bidrar till att ytterligare stärka Kungsgatan som shoppingdestination och central mötesplats, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.
Chimi Eyewear tog över lokalen 1 december och räknar med att öppna våren 2020. Förhyrningen avser 345 kvm, varav 100–150 kvm avser butiksyta.
Jonas Löhr, Commercial Director, Chimi Eyewear:
– Vi är stolta över möjligheten att kunna skapa vårt varumärkesuniversum på en av Sveriges mest kommersiella gator. Chimi är på en spännande resa globalt men det är oerhört viktigt för oss att visa upp var vi kommer ifrån, och redovisa detta med en attraktiv marknadsplats för vår Flaghip store. Vi tackar Hufvudstaden för förtroendet att våga satsa på unga företag med höga ambitioner och ser fram emot att slå upp dörrarna våren 2020.