Så här ser Wallenstams nya logotyp ut

Wallenstams myra får en mer designad utformning när bolagets nya logotyp och visuella identitet lanseras.

Annons

Tillsammans med ett modernt bild- och formspråk speglar den moderniserade logotypen och visuella identiteten tydligare bolagets värdegrund, de moderna produkter och den service som Wallenstam levererar, uppger bolaget i ett pressmeddelande.

Myran som symbol har varit en självklar del av Wallenstams logotyp och varumärke sedan 50-talet och symboliserar bland annat samarbete, uthållighet, styrka och konsten att bygga flerfamiljshus på noga utvalda ställen. Egenskaper som värdesätts högt inom bolaget.

– Vår myra har nu fått en mer designad och modern utformning. Vi utvecklas ständigt som bolag och med det behöver även vår visuella identitet utvecklas, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam.

Den nya logotypen finns i två olika versioner och kombineras med färger i djupa kulörer och accentfärger som är fulla av energi, innovation och kreativitet. Allt inspirerat av den livfulla, pulserande stad Wallenstam är med och utvecklar.

– Alla inom Wallenstam arbetar varje dag med att utveckla, bygga och ta hand om människors hem, arbetsplatser och lokaler. Ett engagemang som sträcker sig långt utanför de byggnader vi tillför och på ett fint sätt tar sig uttryck i vår uppdaterade logotyp och visuella identitet, säger Hans Wallenstam.

Design- och varumärkesbyrån Paradigm Brand Consultancy anlitades för uppdraget att ta fram en logotyp och visuell identitet för Wallenstam för att tydligare spegla bolagets vision och värderingar.

Så här har bolagets logga sett ut tidigare.

Fler Nyheter från förstasidan

Axfast spelar Monopol på östra Kungsgatan

FV summerar Axfasts stora förvärv längs den välkända gatan.

Castellum säljer för en miljard

Avyttrar tio fastigheter om 65.000 kvm lokaler. FV berättar om de aktuella fastigheterna.

Podcast: Om lyckat solcellsinitiativ & klimatfrågan

Maria Perzon från Castellum gästar senaste avsnittet för att prata om bland annat ett lyckat solcellsinitativ och tron på ökad biologisk mångfald.

Areim bakom jätteköp för hela 5 miljarder

Läs om strategin framåt.

K-Fastigheter i mål med dansk miljardförsäljning

Genomför affär för 1,1 miljarder kronor.

Axfast köper dubbelt vid Hötorget

Miljardaffär i centrala Stockholm. Två fastigheter byter ägare i transaktion.

Kuylenstiernas misstänkta utpressare gripna

En känd kvinnlig brottsling och en advokat har gripits.

Ledande konsult lämnar – startar eget bolag

Konsultfirman tappar ytterligare en senior medarbetare.

Fabege hyr ut 4.300 kvm

Hyreskontrakt på tio år tecknat med företag bakom internationellt kända varumärken.

Stor investering vid Karlaplan – 15-årigt kontrakt

Fv berättar om investeringen och projektet.

Bilder: Så kan nya Centralstaden förändras

Totalkostnaden bedöms till hela 25 miljarder kronor. Läs senaste nytt kring projektet som förändrar centrala Stockholm. Se även en ny video.

SLP förvärvar för 270 mkr

Köper logistikfastighet med förädlingspotential.

The Body Shop i likvidation

Svenska bolaget lägger ner efter extrainsatt bolagsstämma.

Johan Skoglund: ”På väg att förbättras”

86:e och sista delårsrapporten som JM-vd.

Tillbaka till förstasidan