Pop-up blir permanent butik i Mall of Scandinavia

Depart.a.mental öppnar en permanent butik i Westfield Mall of Scandinavia den 19 april. Butiken hjälper varumärken att nå ut till konsumenter.

Annons

Varumärken betalar en månadsavgift för att synas i butik genom plattformen framtagen av techbolaget Co-X. I och med avgiften får man också tillgång till personal, skyltning och marknadsföring. Upplägget ska förenkla för varumärken att prova på fysisk handel.

– Det är en viktig del i vårt strategiska arbete för platsen Westfield Mall of Scandinavia att hela tiden se över och utveckla utbudet så att det passar våra besökare. Genom Depart.a.mental får vi ett dynamiskt utbud och konceptet genererar kontinuerligt nya och intressanta aktörer. Samtidigt vill vi minska tröskeln och förenkla för varumärken att möta sina kunder i en kurerad fysisk miljö med höga flöden, vilket är genomförbart tack vare det nytänkande affärsupplägget i Co-X plattform och konceptet Depart.a.mental. Genom att göra det enklare för varumärken att etablera en fysisk närvaro, förbättrar vi också utbudet för våra besökare, då de kan uppleva produkter som annars inte hade funnits på platsen, säger Louise Ryning, director of operations Northern Europe Unibail-Rodamco-Westfield.

Hittills har Depart.a.mental haft en pop-up butik, under perioden november 2022 till januari 2023. Under den tiden var temat Female founded med märken som bland andra Mantle, Skinome, Blue Billie och Oh La Moon.

Varumärken som kommer att synas i den permanenta butiken är bland andra Blankens, Call it by your name, Nufferton, No ordinary scent och OP Jewellery. Totalt är 36 varumärken klara för öppningen den 19 april.

Fler Nyheter från förstasidan

Bilder: Spring För Livet 2024

Nytt deltagarrekord med hela 1.858 anmälda. Se flera bilder från det stora branscheventet på Djurgården och läs även vilka som var snabbast.

Byggstartar 78 i Solna

Satsar i populärt område.

OBOS, Resona, Aspudden.

Obos köper i hippt område – vill bygga 190 lägenheter

Tar över The Other Group´s del av projektet.

Mårten Othérus ny vd för Nordr Sverige

Efterträder Biljana Pehrsson som blir vd för Jernhusen den 1 maj.

Planen: Ny stadsdel och 900 bostäder

Ska omvandlas från dagens handelsområde, strax norr om Stockholm, till moderna stadskvarter.

Grönt ljus för Jernhusens 140.000 kvm

”Det här är en viktig och glädjande dom”. Sex högre byggnader planeras. FV visar karta över det nya området och berättar om möjliga bygghöjder.

River upp kommunaffär

Tvingas till omstart.

SBB och Riksbyggen går skilda vägar efter storaffär

Två större bestånd i främst två städer bryts ut. Totalt fastigheter för 8,4 miljarder kronor.

Heimstaden tillbakavisar mutresor

”Det finns ingen substans i spekulationerna.”

Alma utökar i Häggvik

Förvärvar fastighet i Sollentuna.

Krönika

För liberala regler för bostadsrätter?

”Bostadsrätterna ses alltmer som en investering än som ett eget boende.”

Upp som en sol…

Men borta är nu alla ursprungliga visioner och kvar finns en samling överbelånade skräpfastigheter. Willy Wredenmark kommenterar.

Hon får toppjobb på Skanska

Läs om dagens bestånd och om framtidsplanerna.

Blir vd på Fastator – igen

Tar över efter 82-årige Björn Rosengren.

Tillbaka till förstasidan