Pop-up blir permanent butik i Mall of Scandinavia
Depart.a.mental öppnar en permanent butik i Westfield Mall of Scandinavia den 19 april. Butiken hjälper varumärken att nå ut till konsumenter.
Varumärken betalar en månadsavgift för att synas i butik genom plattformen framtagen av techbolaget Co-X. I och med avgiften får man också tillgång till personal, skyltning och marknadsföring. Upplägget ska förenkla för varumärken att prova på fysisk handel.
– Det är en viktig del i vårt strategiska arbete för platsen Westfield Mall of Scandinavia att hela tiden se över och utveckla utbudet så att det passar våra besökare. Genom Depart.a.mental får vi ett dynamiskt utbud och konceptet genererar kontinuerligt nya och intressanta aktörer. Samtidigt vill vi minska tröskeln och förenkla för varumärken att möta sina kunder i en kurerad fysisk miljö med höga flöden, vilket är genomförbart tack vare det nytänkande affärsupplägget i Co-X plattform och konceptet Depart.a.mental. Genom att göra det enklare för varumärken att etablera en fysisk närvaro, förbättrar vi också utbudet för våra besökare, då de kan uppleva produkter som annars inte hade funnits på platsen, säger Louise Ryning, director of operations Northern Europe Unibail-Rodamco-Westfield.
Hittills har Depart.a.mental haft en pop-up butik, under perioden november 2022 till januari 2023. Under den tiden var temat Female founded med märken som bland andra Mantle, Skinome, Blue Billie och Oh La Moon.
Varumärken som kommer att synas i den permanenta butiken är bland andra Blankens, Call it by your name, Nufferton, No ordinary scent och OP Jewellery. Totalt är 36 varumärken klara för öppningen den 19 april.