Pop-up blir permanent butik i Mall of Scandinavia

Depart.a.mental öppnar en permanent butik i Westfield Mall of Scandinavia den 19 april. Butiken hjälper varumärken att nå ut till konsumenter.

Varumärken betalar en månadsavgift för att synas i butik genom plattformen framtagen av techbolaget Co-X. I och med avgiften får man också tillgång till personal, skyltning och marknadsföring. Upplägget ska förenkla för varumärken att prova på fysisk handel.

– Det är en viktig del i vårt strategiska arbete för platsen Westfield Mall of Scandinavia att hela tiden se över och utveckla utbudet så att det passar våra besökare. Genom Depart.a.mental får vi ett dynamiskt utbud och konceptet genererar kontinuerligt nya och intressanta aktörer. Samtidigt vill vi minska tröskeln och förenkla för varumärken att möta sina kunder i en kurerad fysisk miljö med höga flöden, vilket är genomförbart tack vare det nytänkande affärsupplägget i Co-X plattform och konceptet Depart.a.mental. Genom att göra det enklare för varumärken att etablera en fysisk närvaro, förbättrar vi också utbudet för våra besökare, då de kan uppleva produkter som annars inte hade funnits på platsen, säger Louise Ryning, director of operations Northern Europe Unibail-Rodamco-Westfield.

Hittills har Depart.a.mental haft en pop-up butik, under perioden november 2022 till januari 2023. Under den tiden var temat Female founded med märken som bland andra Mantle, Skinome, Blue Billie och Oh La Moon.

Varumärken som kommer att synas i den permanenta butiken är bland andra Blankens, Call it by your name, Nufferton, No ordinary scent och OP Jewellery. Totalt är 36 varumärken klara för öppningen den 19 april.

Missa inte! Cash Is King II

Den 29 november är det dags för Fastighetsvärldens heldagsseminarium Cash Is King II. Det äger rum på Kulturhuset, Stockholm.

Se fullständigt program och möjlighet till anmälan här.

Fler Nyheter från förstasidan

Ikea tar över efter Skanska

Hyreskontrakt om nästan 8.000 kvm kontor.

Miljardsatsning längs E4:an

Resenärer till Arlanda får något nytt att titta på.

Redo köpa från Arnhults M2

Förhandlar om affär med central fastighet om 9.000 kvm.

Topplista

50 Mäktigaste 2023

För 18:e året har Fastighetsvärlden låtit fastighets- och byggbranschen rösta fram vem som anses Mäktigast. Nya placeringar publiceras dagligen klockan 11.11!

Bildextra: Vill bygga stort kongresscenter

FV berättar om ny miljardsatsning. Se flera bilder och illustrationer.

DNB på väg att ta över hälften av Oscars fastigheter

Fastigheter värderade till 3 miljarder kan omfattas av åtgärden. FV berättar vem som fått i uppdrag att sälja.

Tillåter inget annat än hotell

”Tråkigt att det inte kan vara lite mer flexibelt”.

Mercedes-Benz rullar in på 2.100 kvm i Wihlborgs nya

Bolagets fjärde kontorshus i Hyllie.

”Det här blir garanterat Göteborgs charmigaste”

Stordalen öppnar hotell nummer 15 i Göteborg.

1.000 meter högt – kan se ner på Serneke och Selin

Totalt 450.000 kvm. Svår resa till toppen efter luriga markförhållanden och arresteringar

Advokatbyrå flyttar till Hötorget

Byter lokaler efter 4,5 år.

Tar över ledningen i SPG

Bolaget har färdigställt 4.000 bostäder och 200.000 kvm samhällsfastigheter.

Hyr ut i historisk fastighet på Östermalm

Byggnaden uppfördes under andra delen av 1700-talet.

FV Quiz

FV Quiz: Vad kan du om rådgivningsbolagen?

Uppköp, namnbyten och nya lanseringar. Minnas du vad som hänt?

Tillbaka till förstasidan