Pop-up blir permanent butik i Mall of Scandinavia

Depart.a.mental öppnar en permanent butik i Westfield Mall of Scandinavia den 19 april. Butiken hjälper varumärken att nå ut till konsumenter.

Annons

Varumärken betalar en månadsavgift för att synas i butik genom plattformen framtagen av techbolaget Co-X. I och med avgiften får man också tillgång till personal, skyltning och marknadsföring. Upplägget ska förenkla för varumärken att prova på fysisk handel.

– Det är en viktig del i vårt strategiska arbete för platsen Westfield Mall of Scandinavia att hela tiden se över och utveckla utbudet så att det passar våra besökare. Genom Depart.a.mental får vi ett dynamiskt utbud och konceptet genererar kontinuerligt nya och intressanta aktörer. Samtidigt vill vi minska tröskeln och förenkla för varumärken att möta sina kunder i en kurerad fysisk miljö med höga flöden, vilket är genomförbart tack vare det nytänkande affärsupplägget i Co-X plattform och konceptet Depart.a.mental. Genom att göra det enklare för varumärken att etablera en fysisk närvaro, förbättrar vi också utbudet för våra besökare, då de kan uppleva produkter som annars inte hade funnits på platsen, säger Louise Ryning, director of operations Northern Europe Unibail-Rodamco-Westfield.

Hittills har Depart.a.mental haft en pop-up butik, under perioden november 2022 till januari 2023. Under den tiden var temat Female founded med märken som bland andra Mantle, Skinome, Blue Billie och Oh La Moon.

Varumärken som kommer att synas i den permanenta butiken är bland andra Blankens, Call it by your name, Nufferton, No ordinary scent och OP Jewellery. Totalt är 36 varumärken klara för öppningen den 19 april.

Missa inte! Fastighetsdagen Stockholm

Den 20 maj är det dags för Fastighetsvärldens heldagsseminarium Fastighetsdagen Stockholm. Seminariet äger rum på Grand Hôtel, Stockholm.

Se fullständigt program och möjlighet till anmälan här.

Annons

Fler Nyheter från förstasidan

Bakslag för Sveafastigheters planer

Markköp för nästan 100 miljoner skulle resultera i nära 200 bostäder.

Vasakronans ”doldis” kan växa på höjden

Gamla fabriks- och kontorslokaler kan växa på höjden, precis utanför tullarna.

Klimatpåverkan viktigt när svenskar väljer bostad

Ny rapport om grönt byggande från SGBC.

Castellum hyr ut till Saab

Tecknat stort avtal. Flyttar på nuvarande hyresgäst.

Art-Invest köper 158 lägenheter i Barkarby

Andra större köpet i området.

Skanska tar över Sernekes stora projekt efter konkursen

Ett av många projekt som sattes på paus vid konkursen. Kontraktet värt 300 miljoner kronor.

Veidekke: ”Pipeline ser ljusare ut än på länge”

Veidekke ser första kvartalet som en normal lågsäsong.

Rekordmånga tomma lägenheter trots bostadsbrist

För första gången rapporterar lika många allmännyttiga bostadsföretag ett överskott som ett underskott av bostäder.

Fastighet & Finans intervjuar SBB:s största skeptiker

Från journalist till kapitalist.

Topplista

Lista: 40 högst avlönade direktörerna

Bygg- och fastighetsbolagen som betalar bäst.

Willhem slår till med nytt miljardköp

Fastighetsportfölj med 294 bostäder byter ägare. Säljaren fortsätter att avyttra.

Nu dags att sälja kasinohuset i city

Tidigare varit stor biograf och nattklubb. ”Fantastisk fastighet”.

Källén lämnar när Archus omorganiserar

Drar ned personalstyrkan med drygt 20 procent på grund av marknadsförutsättningarna.

Myndighet kan lämna förhyrning i förtid

Har hyrt fastigheten sedan 2016. Låg beläggningsgrad under längre tid.

Tillbaka till förstasidan