AMF Fastigheter sluter avtal för videoshopping i butik
AMF Fastigheter och live video-leverantören Bambuser inleder ett strategiskt partnerskap med fokus på livevideoshopping i fysiska butiker.
Systemet ska länka butiksförsäljare och experter till kunderna i hemmet.
Bambuser menar det är sätt att stärka detaljhandeln både online och offline, vilket öppnar för nya möjligheter.
En pilot med livevideosändningar rullades ut i Mood Gallerian i somras.
– På AMF Fastigheter har vi en historia av att utforska nya aspekter av den fysiska kundupplevelsen, medan Bambuser ligger i framkant för det digitala kundmötet. Tillsammans hoppas vi kunna sudda ut gränserna mellan digital och fysisk handel och utforska morgondagens möte mellan kund, varumärke och shopping, säger Annelie Gullström, chef för new business and innovation på AMF Fastigheter.
– Det här är något vi fick en smak för i sommar när vi lanserade ”Summer Mood tv” i Mood Gallerian. Jag ser fram emot att berätta mer om projektet.