Hufvudstaden vann NKI – för sjätte året i rad
Hufvudstaden fortsätter att toppa listan över kundnöjdhet och ökar samtidigt med två steg på den hundragradiga skalan.
I Fastighetsbarometern årliga kundundersökning Nöjd-Kund-Index (NKI) som utförts sedan 1997 placerar sig Hufvudstaden återigen högst på listan. Nytt för i år är att priset delas upp i tre olika kategorier för stora, medelstora och små bolag och det är i kategorin storföretag som Hufvudstaden kammar hem priset.
Det är sjätte året i rad som bolaget tar förstaplatsen och i år ökade de även i indexet med två steg till 88 i den 100-gradiga NKI-skalan. Genomsnittet för branschen är i år 79.
Hufvudstaden har högst värde på kontaktperson, image, läge, felanmälan och information. Den största ökningen sker i kategorin miljöhänsyn. Hela 95 procent av de tillfrågade uppger att de skulle rekommendera Hufvudstaden som hyresvärd.
– Jag vill rikta ett stort tack till våra kunder som via sitt deltagande i undersökningen hjälper oss att löpande utveckla och förbättra vår verksamhet. I år har Hufvudstaden höjt sig inom flera kategorier vilket tyder på ett strukturerat och värdeskapande arbete inom hela organisationen, säger Anders Nygren, vd för Hufvudstaden i en kommentar.
Vinnare av priset för medelstora bolag gick till Aspelin Ramm och Ikano vann priset inom kategorin små bolag.
En separat undersökning och pris för Fastighetsbarometern Butik har också delats ut. Priset går till de köpcentrum som har nöjdast kunder och i år blev det Kvarteret Giraffen i Kalmar.