Lediga jobb

Områdeschef till SBB Bostäder i Stockholm

  • Information

  • Ort:
    Södertälje
  • Kategori(er):
    Områdeschef
  • I samarbete med:
    Proper People logotyp

Samhällsbyggnadsbolaget är Nordens ledande aktör inom social infrastruktur. Vi äger bostads- och samhällsfastigheter i hela Norden och har som grundidé att utveckla, äga och förvalta långsiktigt med låg risk. Som partner till Sveriges kommuner vill vi bidra till att skapa ändamålsenliga lokaler för välfärdens viktigaste verksamheter.

SBB har en stark balansräkning och tillhör den utvalda gruppen av svenska fastighetsbolag som erhållit en så kallad Investment grade rating. Med hjälp av ett starkt kassaflöde och långa hyreskontrakt kan företaget fortsätta utvecklas och expandera. Tack vare vårt fokus på långsiktighet kan vi uppfylla vår ambition att bli Nordens största bolag för bostäder och samhällsfastigheter.

Vi söker områdeschef till SBB Bostäder i Stockholm

Vill du vara en del av vår framgångssaga och leda en grupp drivna förvaltare hos oss i Mälardalen? Har du erfarenhet av fastighetsförvaltning, av att ha budget- och resultatansvar och från hyresförhandling? Är du en skicklig ledare som drivs av att utveckla både medarbetare och affärer och av att skapa nöjdhet hos hyresgäster och medarbetare? Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i ett tillväxtföretag som är unikt i branschen!

Tjänsten
Område Stockholm har i dagsläget ca 3.100 lägenheter plus en del kommersiellt bestånd. Du kommer att ha personalansvar för en förvaltare och en teknisk förvaltare i Södertälje, en förvaltare i Spånga samt en biträdande förvaltare i Nyköping. Förvaltarna har i sin tur personalansvar för uthyrare och fastighetstekniker på sina respektive orter. Då vi fortsätter växa med fler fastigheter kommer även ditt team av medarbetare att utökas.

Som Områdeschef blir du Regionchefens högra hand, du ansvarar för ekonomi, affärsplan och driver värdeskapande åtgärder i fastighetsbeståndet. Du leder och utvecklar dina medarbetare på regionen, bistår i hyresförhandlingar och är ambassadör för bolaget gentemot olika externa intressenter. Efter köpet av Amasten ska verksamheterna slås ihop och gemensamma rutiner skapas. Det blir ett viktigt arbete för dig att få ihop teamet till ett och sätta den gemensamma strukturen.

Du rapporterar till Regionchef Stockholm/Mälardalen och ingår i regionens ledningsgrupp tillsammans med områdeschefen för Stockholm, tekniska förvaltare och projektledare. Placeringen är på vårt kontor i Södertälje och resor förekommer.

Vi erbjuder
Du kommer till ett expansivt entreprenörsdrivet börsbolag med ambitioner att skapa värde och nytta. Du får möjlighet att påverka och ges stort eget ansvar och frihet i rollen. Hos oss jobbar du både högt och lågt och vi har en mycket prestigelös och utvecklingsorienterad företagskultur. Då vi fortsätter växa kommer det att finnas goda utvecklingsmöjligheter i bolaget framåt.

Kvalifikationer och erfarenheter
Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning och du har gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning, från bostäder eller kommersiellt. Du är van att ha personalansvar och vill fortsätta utvecklas i ditt ledarskap, är van att ha budget- och resultatansvar och att skapa goda ekonomiska resultat. Som person är du driven, har stort intresse för affärer och är prestigelös. Med en coachande ledarstil och ett nära ledarskap får du med dig dina medarbetare vid förändringar. Det är viktigt att du tycker om när det händer mycket, att du kan prioritera och driva utveckling.

Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.