Lediga jobb

Marknadsområdeschef

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Marknadsområdeschef
  • I samarbete med:
    Real Competence logotyp

Alecta Fastigheter söker Marknadsområdeschef till Nacka Strand

Vill du vara med och bygga ett långsiktigt och framtidsorienterat fastighetsbolag? Trivs du i en miljö som präglas av ett högt engagemang och nära samarbeten? Är du en engagerad och målinriktad ledare? Alecta fortsätter sin storsatsning på fastigheter och söker nu en marknadsområdeschef till Nacka Strand.

Bakgrund
Alecta Fastigheter bildades i januari 2021 utifrån en expansionsplan på fastighetssidan. Inom 5–7 år är målet att dubblera värdet på fastighetsportföljen, som idag värderas till 48 miljarder kr. Planen är att växa genom utveckling och förvärv med fokus på svenska tillväxtstäder samt i Norden.

Vi bygger nu ett långsiktigt och framtidsorienterat bolag som från start är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi drivs av en passion att lyfta människor, verksamheter och städer samtidigt som vi har kraft att genomföra verklig förändring. Vi kallar det Lyftkraft; viljan att lyfta blicken och kraften att bygga en bättre framtid. Vi är stolta över vårt uppdrag – att skapa god avkastning till Alectas pensionssparare.

Långsiktig, hållbar och digital utveckling
Alecta Fastigheter tar ett helhetsansvar genom att både äga och förvalta fastigheterna, vi kommer närmare våra hyresgäster och har möjlighet att förstå deras behov och platsen vi verkar på bättre. Vi har en ambition om att vara ledande inom hållbarhet och digitalisering och utifrån ett kontinuerligt arbete ta oss närmare det målet. Vårt hållbarhetsansvar ska genomsyra allt vi gör.

Fokus på människan
Vårt arbete är långsiktigt och den utveckling vi driver ska göra skillnad för staden, platsen och människorna som vistas där, både nu och i framtiden. Det är en stor och viktig utmaning vi tar oss an och vi gör det genom en stark, kompetent och transparent organisation som arbetar utifrån våra ledord: Affärsskapande, Närvarande och Lyftkraft och för vår vision:
Tillsammans lyfter vi människor, verksamheter och städer och skapar framtidsvärde.

Tjänsten
Som Marknadsområdeschef för Nacka Strand är ditt uppdrag att leda marknadsområdet med tillhörande organisation i enlighet med uppsatta mål och riktlinjer i syfte att skapa långsiktiga värden och en hållbar stad. Marknadsområdet innefattar idag drygt 110 000 kvm uthyrningsbar yta bestående av kontor, butiker, marina, mässhall, skolor, restauranger, gym, hotell, lager och garage.

Du ansvarar för att leda och utveckla ditt team som består av en Fastighetschef, en Biträdande Fastighetschef, en Teknisk Fastighetsutvecklare och en Biträdande Teknisk Fastighetsutvecklare. Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för tillväxt samt att hjälpa dina medarbetare att kunna leverera effektiv förvaltning med hög kundnöjdhet. En stor del av rollen kommer innebära att fungera som ett stöd till ditt team i operativa frågor och förhandlingar. Ditt agerande i det dagliga arbetet är affärsmässigt och besluten grundas på långsiktighet. Ditt genuina intresse för ledarskap, förvaltnings- och utvecklingsfrågor är en framgångsfaktor för att driva utvecklingen inom ditt marknadsområde.

Förutom fokus på det egna marknadsområdet kommer man i denna roll vara delaktig i att utveckla förvaltningen generellt i hela bolaget genom olika projektgrupper.

I denna roll rapporterar du till Chef Affärsområde Stockholm och utgår från våra lokaler i Stockholm och Nacka Strand.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Totalt resultatansvar för marknadsområdet (ansvar för intäkts- och kostnadsbudget samt investeringsbudget för marknadsområdet)
  • Ansvar för att marknadsområdets resultat utvecklas enligt fastställda mål
  • Övergripande operationellt ansvar för förvaltningen av fastighetsbeståndet inom marknadsområdet
  • Personalansvar för all personal inom marknadsområdet
  • Övergripande ansvar för utveckling i syfte att skapa attraktiva och hållbara platser
  • Aktivt verka för ökat hyresgästindex och en förbättrad kunddialog
  • Representant för bolaget gentemot hyresgäster, entreprenörer, kommunen och det lokala näringslivet
  • Delta i styrgrupper som beställarfunktion för större utvecklingsprojekt
  • Utveckla arbetssätt och medarbetare så att effektivitet och kvalitet skapas
  • Vara delaktig i utveckling av verksamhetssystem och ett stöd inom bolaget i frågor rörande förvaltning och fastighetsutveckling

Vi behöver dig!
Vi söker dig med relevant akademisk bakgrund, som t.ex. Civilingenjör eller Civilekonom, som har flera års erfarenhet av kommersiell fastighetsförvaltning samt ett gediget intresse för samhällsbyggnad och fastigheter. Vidare behöver vi dig med god affärs- och förhandlingsvana samt mycket goda kunskaper inom fastighetsjuridik och fastighetsekonomi. Du har tidigare haft roller med övergripande resultatansvar och mycket god ledarerfarenhet.

Mot bakgrund av dina tidigare erfarenheter känner du dig trygg med att leda utvecklingen i Nacka Strand och att självständigt hantera större affärer och många olika kontaktytor.

Personliga egenskaper
Du är en trygg och lyhörd person som etablerar relationer och skapar förtroenden. Du har ett affärsmässigt driv och ett genuint intresse för människor, kopplat till en god känsla för service och kvalitet. Med goda ledaregenskaper har du förmågan att coacha, inspirera och entusiasmera ditt team och dina kollegor. Ett genuint intresse för modern teknik, digitalisering, energi- och hållbarhetsfrågor ses som en tillgång i denna roll. Dina framgångsfaktorer är att du är lösningsorienterad och kommunikativ med en förmåga att driva projekt framåt.

Då Alecta Fastigheter är i en uppbyggnadsfas är det av stor vikt att du är framåtriktad och inte räds att all struktur inte finns på plats ännu. Du ges här en möjlighet att få vara med och påverka och utveckla en organisation.

Att arbeta på Alecta Fastigheter
För oss på Alecta Fastigheter är det viktigt att värna om varje individ. Vi har en företagskultur där vi har kul! Vi ställer upp för varandra, samarbetar, har gemensamma mål och har stora möjligheter till utveckling.

För att lyckas är det viktigt med balans mellan arbete och privatliv. Därför har vi generösa hälsorelaterade förmåner och tillhandahåller flexibla arbetsplatser. För oss är människorna vår allra viktigaste tillgång och därför kommer vi att arbeta aktivt med att vara fastighetsbranschens mest attraktiva arbetsgivare.

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Alecta Fastigheter med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Johansson på karin.johansson@realcompetence.se.