Lediga jobb

Förvaltare

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Förvaltning
  • I samarbete med:
    Real Competence logotyp

Corem Söker Förvaltare Till Stockholm Syd

Vill du vara en del av ett bolag som fokuserar på hållbar förvaltning och utveckling av fastigheter för citylogistik? Är du en nytänkande och lyhörd relationsskapare som drivs av resultat? Corem erbjuder en affärsnära roll med stort eget ansvar i en organisation med korta beslutsvägar!

Bakgrund
Corem är ett ledande kommersiellt fastighetsbolag med fokus på storstadsområden och tillväxtorter. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för framtiden, vilket innebär att vi har ett långsiktigt perspektiv i allt vi gör, med kontinuerlig förädling, stadsutveckling och hållbarhet. En central komponent i bolagets verksamhet är lokalt baserad förvaltning i egen regi. Det säkerställer en nära och bra dialog med hyresgäster som gör att vi kan utvecklas tillsammans.

Idag har vi ca 500 fastigheter över hela landet och sammanlagt närmare 35 mkvm kommersiella ytor i portföljen med ett värde av ca 83 mdkr. Geografiskt ligger tyngdpunkten på Stockholm med cirka 42 procent av fastighetsvärdet.

Till vårt team i Jordbro söker vi nu en förvaltare med ansvar för våra kunder och fastigheter. Rollen är en viktig del av vår fortsatta utvecklingsresa och vi söker dig som vill vara med och lyfta Corem till nästa nivå!

Tjänsten
Som förvaltare på Corem är du en viktig nyckelperson och uppdraget innebär i huvudsak att tillsammans med teamet se till att fastigheterna förvaltas, underhålls och förädlas på ett optimalt sätt, med nöjda hyresgäster och ett långsiktigt värdeskapande som mål.

Tjänsten innebär ett totalansvar för ett bestånd med fastigheter i Jordbro, Nacka, Tyresö, Länna, Älvsjö, Tumba och Skogås. Beståndet utgörs av totalt ca 80 000 kvm uthyrbar yta och består främst av lager- och logistikfastigheter. I denna roll är du en del av ett team på tre personer och rapporterar till Affärsenhetschef Region Stockholm Syd. Rollen utgår ifrån vårt lokalkontor i Jordbro.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Totalt resultatansvar för tilldelat fastighetsbestånd (budget- och resultatansvar på fastighetsnivå)
  • Arbeta målinriktat för att optimera driftnetto, minska kostnader och miljöpåverkan
  • Vårda och utveckla relationen med bolagets hyresgäster
  • Ansvara för uthyrning och omförhandling
  • Agera kravställare vid ombyggnationer, lokalanpassningar samt i underhållsprojekt
  • Ansvara för genomförande och planering av underhåll och reparationer
  • Framtagande av förslag för att värdeutveckla fastigheterna
  • Ansvar för fastighetsutvecklingsprojekt
  • Aktivt samarbeta med kollegor inom bolaget.

Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig med fullgjord förvaltarutbildning eller examen från högskola inom bygg eller fastighet. Du har dokumenterad erfarenhet från kommersiell förvaltning och har haft roller med budgetansvar.

Kanske sitter du i en roll som teknisk förvaltare idag och går i tankarna att ta en bredare roll där du får ett helhetsansvar för dina fastigheter? Eller har du idag en liknande roll och vill jobba mer affärsnära i ett tight team och nära till besluten? Oavsett vilket, tror vi att du har erfarenhet av att ansvara för mindre projekt och hyresgästanpassningar. Du är van vid arbete som innebär sociala kontakter och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Givetvis är du en trygg förhandlare med goda kunskaper i hyresjuridik och fastighetsekonomi. Erfarenhet av fastighetsutveckling samt beställarkompetens ser vi som starkt meriterande.

För denna tjänst är körkort ett krav.

Personliga egenskaper
För denna roll söker vi en drivande och affärsmässig person med förmågan och viljan att arbeta framåtriktat tillsammans med andra mot gemensamma mål. Som person är du trygg i dig själv och i ditt agerande utstrålar du trovärdighet. I ditt arbete är du analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. Du har även en förmåga att väga olika intressen mot varandra för att se till helheten.

Med ditt strategiska tänk och framåtanda medverkar du i hela bolagets utveckling. Engagemang, långsiktighet och kommunikation är viktiga hörnstenar i ditt arbete.

Vi erbjuder dig
På Corem får du möjligheten att vara med på en spännande tillväxtresa. Vi erbjuder dig en bred roll med stort eget ansvar hos en dynamisk och långsiktig fastighetsägare i tillväxt. Hos oss prioriteras kompetens, trivsel och hälsa högt och arbetsplatsen genomsyras av engagemang.

Organisationen besitter stor erfarenhet, är snabbfotad och flexibel vilket gör att det är nära till besluten. Bolagets VD har en stark värdegrund som främjar ett öppet och stimulerande arbetsklimat.

För mer information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Corem med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast den 27 maj 2022. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Johansson på karin.johansson@realcompetence.se

Om Corem
Corem är ett av Nordens ledande kommersiella fastighetsbolag, med ett brett produkt- och kunderbjudande. Bolaget förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter i attraktiva lägen i Sverige och Danmark. De har ett långsiktigt perspektiv och förvaltar fastigheterna med egen personal med målet att vara en riktigt bra affärspartner till sina hyresgäster. En central komponent i Corems verksamhet är lokalt baserade medarbetare för att säkerställa att hyresgästerna får bästa möjliga service och bemötande. Läs mer på www.corem.se