Winn Hotel rekryterar – och ska dubbla omsättningen
Hotellkoncernen Winn Hotel Group storsatsar på den svenska marknaden och ska gå från en omsättning på 700 miljoner till 1,4 miljarder inom fem år. I planen ligger satsningar både på hotell, medarbetare och gäst. Som en del av satsningen gör Winn en nyckelrekrytering till koncernledningen och anställer Per Keller som ny Chief Operations Officer.
Winn Hotels expansionsplaner och renoveringar:
- Högbo Brukshotell & Spa som fått en exklusiv spa-anläggning om 1.100 kvadratmeter med orangeri och fler hotellrum.
- Clarion Collection i Falun som har genomgått en totalrenovering.
- Clarion Winn i Gävle som har genomgått en totalrenovering.
- Bjertorp Slott i Västra Götaland som får ett utökat antal hotellrum från 35 till 55 samt en helt ny wellness-avdelning.
- Såstaholm Hotel & Konferens som byggs ut och får en helt ny spa-anläggning, fler hotellrum, en helt ny mötesdel samt en egen biosalong.
- Ett helt nytt Clarion-hotell med 184 rum i centrala Södertälje som öppnas i slutet av 2025.
- Ett helt nytt destinationshotell med spa på Öckerö i Göteborgs norra skärgård.
- Ett helt nytt resort och spa på Rindö i Waxholm kommun.
– Per Keller har varit en del av Winn Hotel Group i ett och ett halvt år och har under denna tid innehaft flera viktiga roller, bland annat som vd för Såstaholm och som tillförordnad Chief Commercial Officer. Per Keller har en gedigen bakgrund inom hotell- och besöksnäringen med tidigare nyckelroller inom Strawberry, Nordic Hotels & Resorts och Parks & Resorts Scandinavia. Hans gedigna bakgrund blir en förutsättning för oss att lyckas med vårt mål att bli bäst i Sverige på service för att dubbla vår omsättning inom fem år, säger Anders Junger, vd och koncernchef för Winn Hotel Group.
Winn Hotel Group driver 12 hotell i Sverige, både under egna varumärken som destinationshotellen Bjertorp Slott, Såstaholm, Högbo Brukshotell och Lundsbrunn Resort & Spa, eller i samarbete med andra hotellkedjor som Strawberry och Radisson Hotel Group. Winn Hotel Group har bland de högsta NPS (Net Promoter Score) och eNPs-siffrorna (employer Net Promoter Score) i branschen och siktar på att bli bäst i Sverige.
– Hos oss är glimten i ögat och djupet i skrattgroparna hos våra medarbetare våra viktigaste värdemätare i vardagen. Vi har alltid investerat i våra medarbetare eftersom vi vet att trygga medarbetare ger nöjda gäster. Vi ser tydligt att höga eNPS-siffror ger höga NPS-siffror vilket är en förutsättning för god försäljning och lönsamhet. Winn Hotel Group var tidigt ute med att satsa på medarbetare genom Winn Business School och vårt eget Talangprogram som formar framtidens ledare inom hotell, säger Anders Junger.
Winn Hotel Group har en decentraliserad organisation med starka hotelldirektörer som kan sina lokala marknader. Med Per Keller i rollen som ny COO får Winn in nya perspektiv kring hur gästupplevelsen kan förstärkas och utvecklas.
– Jag har haft förmånen att jobba för några av Sveriges starkaste varumärken inom service och ser fram emot att kunna bidra med nya perspektiv för att nå vårt mål om dubblad omsättning. Winn Hotel Group har en tydlig kultur och ett starkt fokus på att skapa resultat genom människor. När våra medarbetare rekommenderar oss som arbetsgivare, vet vi att vår kultur inte bara är något vi pratar om, utan något vi lever varje dag. För att nå våra ambitiösa mål är nöjda och lojala medarbetare avgörande och våra höga eNPS-värden visar att vi är på rätt väg, säger Per Keller, Chief Operations Officer för Winn Hotel Group.