Westfield MoS har öppnat 25 butiker under pandemin

Westfield Mall of Scandinavia har sedan januari 2020 öppnat 25 nya butiker och skapat 51 nya kommersiella partnerskap.

Bland de nyetablerade återfinns globala giganter som Victorias Secret, Nike och Uniqlo men bolaget avslöjar idag att fler giganter på är på ingång. Man har även satsat på aktörer som fokuserar på att erbjuda besökare nya upplevelser, som exempelvis BLX Bouldering, Sats Padel och nya Top Floor som under sommaren gästats av Miss Voon. Förutom nyetableringar har även flera varumärken renoverat sin lokal eller uppgraderat till en större yta vilket är en bra indikation på att man satsar för framtiden.

– Vi är glada och väldigt stolta över att öppna upp dörrarna till en helt ny shoppingupplevelse nu när restriktionerna lättat för våra handelsplatser. Att idag kunna presentera denna lista av starka varumärken som etablerat sig hos oss säger väldigt mycket om styrkan och attraktiviteten i våra center. Det ligger ett otroligt teamworkarbete bakom det fantastiska resultat vi nu kan visa upp och det här är bara början på en lång rad av nyheter vi är spända på att släppa framöver. Vi ser att besökarna uppskattar det som vi presenterat hittills och vi har fler nyheter att presentera inom kort, säger Louise Ryning, Director of Operations på Unibail-Rodamco-Westfield.

Bolaget har också storsatsat på sina partnerskap. Under de senaste två åren har globala aktörer som Netflix, Dior och Disney tagit plats i köpcentrumets lokaler, men även Polestar har varit på besök, visat upp sina nyheter och erbjudit provkörning av de eldrivna prestandabilarna till besökarna.

– Intresset för att visa upp sig fysiskt är större än någonsin, och vi har en lång lista med partnerskap som är på ingående. Även varumärken som har sin bas i den digitala världen finner ett behov av just den fysiska närvaron, och vi ser ett ännu mer ökat intresse nu när restriktionerna lyfts. Tillsammans med våra samarbetspartens är vi kreativa och hittar nya vägar till hur vi på bästa sätt lyfter varandra och skapar upplevelser utöver det vanliga, säger Ulrica Frisk-Forsman, Head of Commercial Partnerships på Unibail-Rodamco-Westfield.

Följande aktörer har flyttat in sedan början av 2020:

  • Decathlon
  • Victorias Secret
  • Mi-Store
  • UNIQLO
  • Bunchery
  • Express Care
  • Le Beaute
  • Thernlunds
  • Twilfit by Change Lingerie
  • ATM
  • Dinsko Man
  • MobileStar
  • Celebrity Ink
  • MoS Flower
  • Pressbyrån GO
  • FAVO!
  • Roji Monster Ice Cream
  • Yuki Sushi
  • Cutters
  • Mister Spex
  • BLX Bouldering club
  • Nike
  • Sats Padel
  • Buttericks
  • Restaurang Farsi

Följande aktörer har bytt eller renoverat lokal:

  • Intimissimi
  • Rituals
  • VILA
  • Rizzo
  • Hemtex
  • Life
  • Cervera
  • BIM
  • Elgiganten
  • Teknikmagasinet

Följande är kommande öppningar:

  • MIO
  • Rapide Brow & LashBar
  • TanExpress

Fler Nyheter från förstasidan

Köper i skuggan av jätte

Betalar 300 miljoner för nyutvecklad gränshandel.

Villkoren för Titania klara

Inför teckningsperioden har man nu satt teckningskursen. Totalt tar bolaget in högst 430 miljoner före emissionsomkostnader.

Misslyckande blir stor markanvisning

Ska bygga i södra Stockholm. 160 bostäder ingår.

Förvärvar i Florida

Svenskt bolag köper kontorsfastighet norr om Miami.

Projekt

”Extra allt” ska ge en ny dimension till kontoren

Är kombinationen kontor och hotell i samma byggnad en framgångsfaktor i framtiden? Det hoppas Platzer som tillsammans med NCC drar i gång slutspurten för höga Kineum i Göteborg.

Wallenstam 08-säljer till SBB för över miljarden

Överraskande försäljning. Fastigheter i Gröndal och Sundbyberg.

Bildextra: JM bygger spektakulärt

26 våningar högt. Totalt 157 bostäder. Priset högst upp: Över 15 miljoner kronor.

SBB får sin första markanvisning i Stockholm

Ser stora utvecklingsmöjligheter intill sitt bestånd i huvudstaden.

Han pekas ut som ny bostadsminister

Flera personer med insyn i både socialdemokraterna och bostadsmarknaden uttalar sig för Fastighetsvärlden.

Klart: Domen mot näringslivstopparna

Det blir påföljden för Nilsson och Olofsson.

FV-film: Mäktiga satsningen Space

Nytt innehåll mitt i Stockholm. Se Fastighetsvärldens producerade film från Space. 

Bilder: Så är nya Space

FV har besökt de häftiga lokalerna om 7.500 kvm inför öppning. Följ med in!

”Ursprungliga målet uppnås på riktigt nu”

Avgående vd:n Mats Hederos om storsatsningen.

Bilder: Se förändringen – öde i 4.624 dagar

Bilder från när Hötorgsskraporna och Sergels torg började växa fram.

Tillbaka till förstasidan