Westfield MoS har öppnat 25 butiker under pandemin

Westfield Mall of Scandinavia har sedan januari 2020 öppnat 25 nya butiker och skapat 51 nya kommersiella partnerskap.

Annons

Bland de nyetablerade återfinns globala giganter som Victorias Secret, Nike och Uniqlo men bolaget avslöjar idag att fler giganter på är på ingång. Man har även satsat på aktörer som fokuserar på att erbjuda besökare nya upplevelser, som exempelvis BLX Bouldering, Sats Padel och nya Top Floor som under sommaren gästats av Miss Voon. Förutom nyetableringar har även flera varumärken renoverat sin lokal eller uppgraderat till en större yta vilket är en bra indikation på att man satsar för framtiden.

– Vi är glada och väldigt stolta över att öppna upp dörrarna till en helt ny shoppingupplevelse nu när restriktionerna lättat för våra handelsplatser. Att idag kunna presentera denna lista av starka varumärken som etablerat sig hos oss säger väldigt mycket om styrkan och attraktiviteten i våra center. Det ligger ett otroligt teamworkarbete bakom det fantastiska resultat vi nu kan visa upp och det här är bara början på en lång rad av nyheter vi är spända på att släppa framöver. Vi ser att besökarna uppskattar det som vi presenterat hittills och vi har fler nyheter att presentera inom kort, säger Louise Ryning, Director of Operations på Unibail-Rodamco-Westfield.

Bolaget har också storsatsat på sina partnerskap. Under de senaste två åren har globala aktörer som Netflix, Dior och Disney tagit plats i köpcentrumets lokaler, men även Polestar har varit på besök, visat upp sina nyheter och erbjudit provkörning av de eldrivna prestandabilarna till besökarna.

– Intresset för att visa upp sig fysiskt är större än någonsin, och vi har en lång lista med partnerskap som är på ingående. Även varumärken som har sin bas i den digitala världen finner ett behov av just den fysiska närvaron, och vi ser ett ännu mer ökat intresse nu när restriktionerna lyfts. Tillsammans med våra samarbetspartens är vi kreativa och hittar nya vägar till hur vi på bästa sätt lyfter varandra och skapar upplevelser utöver det vanliga, säger Ulrica Frisk-Forsman, Head of Commercial Partnerships på Unibail-Rodamco-Westfield.

Följande aktörer har flyttat in sedan början av 2020:

  • Decathlon
  • Victorias Secret
  • Mi-Store
  • UNIQLO
  • Bunchery
  • Express Care
  • Le Beaute
  • Thernlunds
  • Twilfit by Change Lingerie
  • ATM
  • Dinsko Man
  • MobileStar
  • Celebrity Ink
  • MoS Flower
  • Pressbyrån GO
  • FAVO!
  • Roji Monster Ice Cream
  • Yuki Sushi
  • Cutters
  • Mister Spex
  • BLX Bouldering club
  • Nike
  • Sats Padel
  • Buttericks
  • Restaurang Farsi

Följande aktörer har bytt eller renoverat lokal:

  • Intimissimi
  • Rituals
  • VILA
  • Rizzo
  • Hemtex
  • Life
  • Cervera
  • BIM
  • Elgiganten
  • Teknikmagasinet

Följande är kommande öppningar:

  • MIO
  • Rapide Brow & LashBar
  • TanExpress

Fler Nyheter från förstasidan

Bilder: Så kan nya Centralstaden förändras

Totalkostnaden bedöms till hela 25 miljarder kronor. Läs senaste nytt kring projektet som förändrar centrala Stockholm. Se även en ny video.

SLP förvärvar för 270 mkr

Köper logistikfastighet med förädlingspotential.

The Body Shop i likvidation

Svenska bolaget lägger ner efter extrainsatt bolagsstämma.

Johan Skoglund: ”På väg att förbättras”

86:e och sista delårsrapporten som JM-vd.

Krönika

Utsmyckning är ett smart, värdehöjande grepp i stadskärnan

Monica Bruvik skriver FV-krönika.

Kontrollbalansräkning träffar Oscar Properties hårt

Likvidation av bolaget kan bli nästa steg.

Räknar med att sälja för mer än 30 miljarder

FV berättar hur planerna ser ut.

Välkänd arkitektfirma i konkurs

”En direkt konsekvens av vad som händer i branschen.”

JM säljer till Bonnier för 410 mkr

Överraskande affär. Tomas Hermansson berättar för FV om framtidsplanerna.

Operan håller stängt i fem år

Omfattande renoveringar om 3,1 miljarder krävs. Kungliga Operan är inte nöjda.

Stort bostadstema – var finns Alexanderhugget?

Nytt FV-magasin ute – stort tema om bostadskrisen, med mera.

Framtid & återbruk

Nya certifieringsstandarder har utgjort såväl piska som morot för att skynda på utvecklingen. Artikel ur magasinet.

Säljer för kvarts miljard i kanonaffär – 26% upp

Affär i Stockholm. ”Vi vill inte sälja, men det finns gränser för hur mycket huskramare man kan vara”, säger Sven-Olof Johansson till FV.

Öppnar flaggskepp i city

Öppnar första i Sverige.

Tillbaka till förstasidan