Synsams nya koncept till Mood
Synsam lanserar ett nytt koncept som riktar in sig på en yngre målgrupp. Den första fysiska butiken öppnar i Mood-gallerian idag.
Synsams nya koncept Ai inriktar sig på en yngre målgrupp med ingången att glasögon ska vara en accessoar som är lätt, inspirerande och lustfylld att båda skaffa och använda.
Stort fokus har lagts på valfrihet, där Ai erbjuder kunden att skapa sina egna unika glasögon och även en smidig abonnemangsform. Med en stark närvaro på sociala medier ska Ai nå ut till en yngre målgrupp, med syfte att skapa en social gemenskap och inspiration – både online och i butik.
Förutom att butiken i Mood visas bågarna, det spelas musik, det finns kaffe och vatten samt laddningsstationer för mobiler. Allt för att skapa en social och inspirerande känsla.
– Målet är att butiken hela tiden ska förändras. Hit vill vi att våra kunder kommer för att socialisera, titta på bågar, surfa på vår hashtag #myaiwear medan kompisen gör en synundersökning eller bara slå sig ner och tar en kaffe, säger Martin Daniels, chief innovation officer.