Stadium öppnar nytt koncept i city och i MoS
Hyr hos Hufvudstaden och Unibail Rodamco. Fastighetsvärlden kan berätta att Stadium den 22 september öppnar ett nytt butikskoncept, Stadium Pulse.
Den nya kedjan dubbelöppnar då två butiker i Stockholmsområdet, en på Kungsgatan 8, i en fastighet som ägs av Hufvudstaden, i centrala Stockholm och en butik i Mall of Scandinavia, som ägs av Unibail-Rodamco, i Solna. Konceptet Stadium Pulse har helt fokus på träning och sportkläder.
På Kungsgatan övertar Stadium Pulse delar av den uppdelade lokal som Stadium tidigare haft. I Mall of Scandinavia rör det sig om en fristående butik.
Ägarbilden till Stadium Pulse är densamma som för Stadium.
Dagen efter att Fastighetsvärlden publicerade planerna för Stadium Pulse sa Karl Eklöf, VD på Stadium:
– Vi har skapat Stadium Pulse för att möta konsumenter som söker det senaste och bästa inom träning, löpning, sportswear och sneakers. Stadium Pulse-butikerna ska inte ersätta våra befintliga butiker, utan med dessa kan vi erbjuda något nytt inom sport och sportmode som ytterligare stärker vår ställning som den moderna sportkedjan.
Butikerna kommer att ha noga utvalda och limiterade kollektioner från väletablerade varumärken som Nike, Adidas och Under Armour, men även från mindre aktörer som svenska Rivia Sport. Sortimentet kommer dessutom att bytas ut oftare än i vanliga sportbutiker och delar kommer endast att finnas hos ett fåtal andra återförsäljare.
– Med de nya butikerna skruvar vi upp pulsen och utmanar återigen branschen, samtidigt som vi tar ytterligare steg mot att inspirera fler till ett aktivt liv, säger Karl Eklöf, VD på Stadium.
Stadium Pulse-butikerna kommer att vara mindre än befintliga Stadium-butiker till ytan, både formatet och interiören är anpassad för att passa in i en storstadsmiljö
Fastighetsvärlden Idag 2016-09-05