Sömnkonceptet Sleepacy hyr lokaler i Mood
Sleepacy, som har sömncoachat delar av den svenska OS-truppen, öppnar en fysisk butik i Mood. Sleepacy tar över Starbucks tidigare lokaler.
Förhyrningen av fastighetsägaren AMF Fastigheter är på 245 kvm.
Mood Stockholm samlar idag flera aktörer inom hälsa och välmående och får nu tillskott av ännu en, när sömnföretaget Sleepacy öppnar sin första butik. Det är världspremiär för konceptet, som i höst lanseras i Kina och Danmark och därefter flera länder i Europa.
– Vi vet att dålig sömn snarare är en regel än ett undantag. Med Sleepacy tar vi ett helhetsgrepp om sömnen och erbjuder personligt anpassade lösningar. Tanken är att skapa en sömndestination, en butik där vi erbjuder rådgivning, coachning och produkter i en avslappnande atmosfär. Ur ett längre perspektiv vill vi skapa en sleep movement – alla har rätt till en god natts sömn, säger Hanna Tellskog, en av initiativtagarna till Sleepacy.
I den nya butiken i Mood Stockholm kommer besökare bland annat att kunna designa sin egen säng och prova den i en privat miljö med dämpad belysning och anpassat ljud. Även sömntester, rådgivning, inspiration till nya rutiner och allt som behövs för att sova gott erbjuds – från täcken och kuddar till avslappnande teer, väckarklockor och belysning. Allt är framtaget med den senaste sömnforskningen i ryggen och all butikspersonal är experter i sömnrelaterade frågor, skriver AMF Fastigheter i ett pressmeddelande.
– Sleepacy är ett otroligt spännande och helt nytt koncept som kommer att passa perfekt i Mood Stockholm. Vi ser en växande efterfrågan av produkter och tjänster kopplade till välmående och är glada att kunna bygga vidare ytterligare på vårt erbjudande inom detta segment, säger Lena Rune, centrumchef för Mood Stockholm.
Sleepacys sömncoachningsmetod baseras på beteende- och sömnforskning och har tagits fram i nära samarbete med SOK och Karolinska Institutet. Delar av den svenska OS-truppen har blivit sömncoachade inför sommarens OS i Tokyo. Sleepacy är sprunget ur sängkoncernen Hilding Anders.
Mood Stockholm växer som destination för välmående. Under det senaste året har Beauty & Spa Centre, som bland annat erbjuder hudvård, massage och spa öppnat, och Lyko har fått ett nytt koncept med nyrenoverade lokaler och ett större fokus på behandlingar.