Den italienska vitvarutillverkaren Smeg söker en flaggskeppsbutik i Stockholm. JLL är rådgivare till Smeg i processen.
Primära sökområden är Stockholm city med nedre Östermalm som utgångspunkt.
I sin nya flaggskeppsbutik är det full fokus på kunden och dess upplevelser. Bland annat planeras matlagningskvällar med kända kockar som Pontus Frithiof. Ett fullskaligt utbud av både vitvaror och köksmaskiner kommer att finnas i butiken.
– Vi vill skapa en plats där man får lära känna Smegs produkter och varumärke på riktigt och där vår kunniga personal får möjlighet att skräddarsy lösningar som passar bäst för respektive kund. Smeg grundades 1948 och är det äldsta italienska, fortfarande familjeägda, företaget inom vitvaror och det är viktigt för oss att behålla den genuina ”made in Italy”-känslan i butiken, säger Ulrika Theander, managing director Smeg.
– Vi är oerhört glada över möjligheten att hjälpa Smeg i sökandet efter deras flaggskeppsbutik. Smeg med sina eleganta lösningar och moderna produkter har en unik positionering på den svenska marknaden, säger Elsa Merhawi, head of JLL retail agency.