Skanska och Posten går in i Sollentunamässan
Skanska och Posten kommer att bilda ett nytt konceptbolag tillsammans med Sollentunamässans nuvarande huvudägare, familjen Leif Dahlén. Avsikten är att utveckla Sollentunamässans nuvarande verksamhet och tillföra mer permanenta utställningar kopplat till möjligheter för e-handel etc. I det nya bolaget tillför respektive part kunskaper från sina kärnområden. Skanska ska stå för projekt- och fastighetsutveckling samt även telekommunikationskunnande, Posten står för kunnande inom distribution, logistik och betalningssystem, och Sollentunamässan med sin ägare ska stå för kompetensen kring mäss- och konferensarrangemang. I Sollentunamässans närmaste planer ingår byggande av ett helt nytt parkeringshus samt en 3300 kvm stor mässhall, dessa kommer påbörjas i år. Längre fram finns planer på byggande av en kongresshall samt showrooms mm. På lite sikt handlar det om mer än en fördubbling av mässans lokaler.