Singular Society, ett varumärke inom H&M-gruppen, etablerar sig hos Hufvudstaden på NK. Varumärket gör sin största fysiska butikssatsning hittills och öppnar en 600 kvm stor butik på plan tre i november.
Nordiska Kompaniet stärker sitt erbjudande inom mode och livsstil och bryter ny mark när Singular Society, ett varumärke inom H&M-gruppen, öppnar butik på plan tre i NK Stockholm i november. Etableringen blir varumärkets största fysiska satsning hittills, med en 600 kvm stor butik som erbjuder ett komplett sortiment av högkvalitativa dam- och herrkläder, accessoarer och heminredning.
Butiken blir ett attraktivt tillskott till NK:s varumärkesmix, inom en kategori som ligger nära NK:s kunder – kvalitetsmedvetna konsumenter med intresse för design, stil och hållbarhet.
– Det är mycket glädjande att Singular Society väljer NK som plats för sin största butiksatsning hittills. Det visar på ett framåtlutat och långsiktigt synsätt kring hur starka varumärken med gemensamma värderingar kan växa tillsammans i en miljö som står för kvalitet, inspiration och upplevelse, säger Hannes Hasselrot, vd för Nordiska Kompaniet.
– Att etablera Singular Society på NK känns helt rätt. Här möts vårt fokus på långsiktig kvalitet och hållbar design med en stark retailmiljö som uppskattas av våra kunder. Vi ser fram emot att erbjuda ett stort och välkurerat sortiment, och skapa en inspirerande miljö där NK:s besökare kan bekanta sig med vårt varumärke på nära håll, säger Ville Klemming, MD för Singular Society.



















