Sellpy, Nordens största online plattform för second hand, tar nu ett kliv in i den fysiska handeln med sin första pop up-butik på anrika Nordiska Kompaniet i Stockholm.
Den tillfälliga butiken erbjuder ett noggrant utvalt sortiment av exklusiva second hand-plagg och accessoarer, riktade till kunder som vill kombinera stil och kvalitet med cirkulära val. Besökare kommer att kunna upptäcka allt från vårens must-haves till tidlösa klassiker från varumärken som Prada, Miu Miu, Acne Studios, Ganni, Dior och Gucci. Dessutom presenterar Sellpy utvalda kureringar av ELLE-redaktionen och den hyllade stylisten Hanna MW, som handplockat sina favoriter från Sellpys breda utbud.
– Att ta steget ut i det fysiska rummet med Sellpy och låta kunderna uppleva vårt premiumsortiment på plats är en viktig milstolpe för oss. NK är en ikonisk handelsplats och den perfekta miljön för att inspirera fler att välja second hand – utan att behöva kompromissa med känslan av exklusivitet, säger Alma Riihelä, Nordenchef på Sellpy.
Sedan starten har Sellpy omdefinierat second hand-marknaden genom en smidig, digital och cirkulär shoppingupplevelse. Med denna satsning tar Sellpy ytterligare ett steg för att göra hållbart mode mer tillgängligt för en bredare publik.
– Med NK Stage erbjuder vi NK:s kunder ett kurerat utbud av tillfälliga varumärken och koncept på besök. Vi är mycket glada att få välkomna Sellpy som en del av denna satsning, där våra kunder kommer mötas av ett nog utvalt sortiment av premiumvarumärken med hög modegrad, säger Henrik Lilja, varuhuschef på NK.
Den tillfälliga butiken finns på NK den 23 till 29 april.