Openpoint, aktiva inom digitaliseringen av fastighets- och infrastruktursektorn, rekryterar Calle Henriksson som Customer Success Manager. Han kommer senast från Revelop.
– På Openpoint ser vi ett växande behov av senior vägledning för att etablera och utveckla digitala lösningar hos våra kunder. Med stöd av Calle Henrikssons experis kan de ta sina digitala miljöer till nästa nivå och säkerställa att lösningarna implementeras framgångsrikt i hela organisationen, Arnold Rosén, vd på Openpoint.
Openpoint har nyligen säkrat kapital och befinner sig i en expansiv kommersialiseringsfas. Den webbaserade plattformen är specialiserad på visualisering och hantering av tillgångsdata, från mark och byggnader till infrastrukturanläggningar, skogsområden och energitillgångar.
Calle Henriksson påbörjar sin anställning i februari och kommenterar:
–Jag har länge följt Openpoint och imponerats av deras unika och flexibla lösning där fastighetens digitala hemvist kan byggas upp utifrån grundläggande digitaliseringsprinciper.
I februari anslöt sig de tre fastighetsprofilerna Gunnar Hagman, Rickard Dahlberg och Jonas Ramstedt till Openpoint.