Nya Boendet gör omstart i svårt marknadsläge
Nya Boendet är en marknadsplattform, med slutkonsumenten som målgrupp, som vill bli den givna marknadsplatsen för alla nyproducerade bostäder. Bolaget gör nu ett omtag – med rikstäckande bostäder.
– Nu gör vi om och gör rätt, med en omlansering vid årsskiftet för att presentera marknaden med ett bredare utbud av nyproduktion i samtliga boendeformer. Syftet med vår tjänst är att ge bostadsutvecklare och fastighetsägare ett efterfrågat verktyg som effektivt och målstyrt når slutkonsumenterna. Det handlar främst om hur man når marknaden med goda resultat samtidigt som man stärker sitt varumärke, säger Monika Pirslin, grundare och VD av Nya Boendet.
Bolaget har i dagsläget ca 15.000 bostäder, med delägare som rikstäckande Riksbyggen och Magnolia likväl som nischade Heba, Vincero och Holmströmgruppen. Tobias Emanuelsson är huvudägare, enligt ett pressmeddelande.
Under året kommer vi att addera fler bostadsutvecklare och fastighetsägare med deras bostäder. Vi siktar på att dubbla dagens antal och därefter omlansera Nya Boendet när vi har ett rikt innehåll, säger Monika Pirslin.
Sedan lanseringen våren 2019 har vägen inte varit spikrak. Uppstarten gick visserligen enligt utsatt plan, med ett trettiotal bostadsutvecklare i plattformen, men för att nå ut nationellt och nå hela marknaden krävdes ett rikare innehåll och bredare utbud av bostäder, konstaterar bolaget i ett pressmeddelande.