Ny livsstilsbutik till Sickla galleria
I slutet av april öppnar nya livsstilsbutiken Alternativet Sickla hos Atrium Ljungberg i Sickla galleria. Butiken kommer med sina 800 kvadratmeter fördelat på två plan erbjuda ett helt nytt segment inom mode, inredning, accessoarer och allt som hör livsstil till.
Bakom satsningen står Lars Rabenius, Thomas Fjellström, Jörgen Uppling, Andreas Giambanco och Stina Höög Ahlstrand. Tillsammans har de gedigen erfarenhet av retailbranschen och för ett tag sedan slog de sig samman och bildade konsultbyrån The experiment.
– Vi tror hårt på retail och hur det skulle kunna se ut i framtiden. De senaste åren har varit händelserika och hela mode- och detaljhandelsbranschen har förändrats i grunden. Vi vill skapa en butik utifrån nya förutsättningar och perspektiv och samtidigt erbjuda vår kunskap till fastighetsägare och aktörer som behöver något nytt i sin butiksmix. Vi är öppna för förslag, säger Lars Rabenius.
Alternativet Sickla är ett helt nytt livsstilskoncept med utgångspunkt inom mode, framförallt dam- och herrmode, men även barnkläder, underkläder och accessoarer. Förutom mode kommer butiken erbjuda inredning och kosmetika. Bland varumärkena hittar man bland annat Knowledge Cotton Apparel, Mads Norgaard, Wood Wood, Levete Room, Adnym Atelier, Carhartt Wip och Edwin.
– Alternativet ska vara just ett alternativ och ett komplement till det övriga utbudet i Sickla och framförallt vara en inspirerande butik i ständig rörelse och förändring. Det ska vara ett perfekt ställe att slinka in på för att handla en snygg outfit men även något till hemmet, en gå-bort-present till middagen eller en present till barnen eller till sig själv, säger Stina Höög Ahlstrand, inköpsansvarig.