Naturkompaniet och Fjällräven öppnar en enhet på 750 kvm i NK i centrala Stockholm.
Nordiska Kompaniet stärker sitt erbjudande och som destination inom sport, friluftsliv och livsstil när Naturkompaniet öppnar butik på plan 3 i NK Stockholm. Den nya butiken, som planeras att öppna under tidig vår 2026, omfattar 750 kvadratmeter och kommer att bestå av två delar – en multibrand-avdelning med Naturkompaniets kurerade sortiment samt en stor Fjällräven-avdelning.
– Det är mycket glädjande att välkomna Naturkompaniet och Fjällräven till NK. Två starka, väletablerade varumärken med lång historia, starkt kundförtroende och högsta kvalitet. Deras närvaro bidrar till att stärka plan tre som en attraktiv destination där NK:s kunder möter det bästa inom sport, friluftsliv och livsstil, säger Hannes Hasselrot, VD för Nordiska Kompaniet.
– Vi tror att vi kommer att attrahera ännu fler kvalitetsmedvetna kunder som värnar om långsiktiga köp som håller över tid, säger Henrik Hoffman, VD på Naturkompaniet.
Även Fjällräven får en framträdande roll i den nya butiken.
– Det här blir mer än en butik – det blir en plats där Fjällräven får andas och växa. Varje detalj i miljön är noggrant utvald för att spegla vår kärlek till naturen och vår strävan efter långvarig kvalitet. Tillsammans med Naturkompaniet skapar vi nu en upplevelse där äventyret börjar redan innanför dörren, säger Tony Kraftling, Deputy Brand Director & Global Sales Director på Fjällräven.



















