MoS: ”Fler extraordinära upplevelser”
Westfield Mall of Scandinavia är nu redo för nästa steg med det nya tilläggsnamnet.
– Nästa steg är extraordinära upplevelser, att överraska oftare, sa Martin Lindgren, Director of Operations Nordics Unibail-Rodamco-Westfield, vid Fastighetsvärldens fullsatta seminariumn Köpcentrum & Butiker på Grand Hotel.
Han refererar till det uppträdande som världsstjärnan Rita Ora som uppträdde vid handelsplatsen under den gångna helgen.
– Man ska känna ”det förväntade jag mig inte” när man kommer dit. Westfield är ett hack till i det som vi vill uppnå.
Martin Lindgren berättar att besökare kommer att få se flera nya butiker och restauranger. Han säger att det handlar om konstant förnyelse.
– Vi har presenterat Decathlon, Chanel och några andra som nya hyresgäster. Vi har även klart med ytterligare några som ännu inte är offentliga.
Mall of Scandinavia fick i somras en takterrass. Unibail Rodamco Westfield har som mål att fortsätta i ännu högre takt med liknande nyheter.
– Handeln förändras. Alla fastighetsägare och detaljister har utmaningar framför sig. Vi ska ha det som kunderna vill ha.
Stör det dig att Mall of Scandinavia numera är nedpetad från tronen som största handelsplats?
– Nej, vi jämför inte alls på det sättet.