Lista: De nya butikerna i AMF:s satsning The Lobby

Horizn Studios, Ici Maintenant och Vui. Flera internationella varumärken gör Sverigepremiär när AMF Fastigheters nya satsning The Lobby, med korta hyresavtal och små ytor, slår upp portarna i centrala Stockholm den 5 april.

Urval av nya varumärken i The Lobby:

Visa faktaruta

– The Lobby är en social mötesplats där nya shoppingupplevelser möter evenemang och umgänge. För att uppnå det behövs en bra mix av nya varumärken och etablerade aktörer som tänker nytt. Det vågar jag påstå att vi lyckats med i The Lobby, säger Annelie Gullström affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

The Lobby öppnar på Regeringsgatan 61 och innehåller 900 kvm, fördelat över två våningar. Läs mer om hyresvillkoren i The Lobby och se några bilder och illustrationer här.

Bland de som är på plats den 5 april finns flera internationella varumärken som inte tidigare haft fysiska butiker i Sverige. Däribland schweiziska Ici Maintenant kända för sina exklusiva broderade och paljettklädda kjolar, New York-baserade slow fashion-varumärket Visantine samt Viu – en innovativ glasögontillverkare. Samt Berlinbaserade Horizn Studios med sina smarta resväskor.

– Det finns många synergier mellan Horizn Studios och The Lobby. Vi utmanar båda traditionella affärsmodeller och ger handeln friskt luft att andas. Vi är stolta över att vara med i lanseringen av The Lobby och ser fram emot det som kommer att vara början på ett framgångsrikt samarbete, säger Stefan Holwe, VD och Founding Partner, Horizn Studios.

Från Sverige kommer flera aktörer. Bland dem nystartade Alkeback, modevarumärket Ahlvar Gallery, World Market Sthlm, som är kända för sin ”I Am Your Sister” t-shirt, den digitala hår- och skönhetssalongen Dashl samt e-handelsraketen Duffler.

– Med The Lobby flyttar vi ut från webben in till det fysiska rummet. Det ger en möjlighet att få människor att känna, prova på och bygga en starkare relation till både våra produkter och vårt varumärke, säger Anna Alkebäck grundare av Alkeback.

The Lobby kommer också att rymma flera större traditionella varumärken. Exempelvis Garnment Spa Electrolux som bjuder in till kläd-spa och kosmetikkedjan KICKS som bland annat genom skönhetsexperter erbjuder besökare en snabb makeup/touch-up.

– I takt med att digitaliseringen inom vår bransch ökar blir det allt viktigare att i det fysiska mötet med konsumenten hitta en värdeskapande upplevelse. Vi sökte efter en innovativ partner för att husera vårt nya initiativ The Laundry Spa, som fokuserar på modern och hållbar klädvård, säger Erika Boström, Consumer Activation Manager på Electrolux.

The Lobby kommer likt ett livsstilsmagasin uppdateras med nytt innehåll. Ett exempel är magasinet Scandinavian Man som editerar en del av The Lobby och går live med sitt magasin tillsammans med flera av sina annonsörer. I The Lobby finns också Cavabaren som har frukost, lunch och after work.

Fler Nyheter från förstasidan

Ännu en bostadsbyggare i rekonstruktion

Obligationsinnehavare erbjuds ta över flera projektfastigheter som del i rekonstruktionen.

Nu gör Sagax första köpen på sin nya marknad i Europa

Börsens mest internationella fastighetsbolag, av de stora bolagen, gör som utlovat nu sina första investeringar på en ny marknad.

Serneke förhandlar om stor försäljning

För exklusiva förhandlingar avseende Karltornet med internationella aktör.

Svarta månader för byggare

Handlar ofta om försyndelser som gjorts för flera år sedan.

McDonalds stängt hela 15 centrala restauranger

Lämnar ytterligare ett läge som länge ansetts som ett av de bästa.

Topplista

Topplista: 23 kommunerna som ökat mest

I den här listan vidgar vi vyerna och redovisar de kommuner vars befolkning vuxit snabbast de senaste 50 åren.

NP3:s nya drag: Vill köpa i Västerås, Örebro och Karlstad

Andreas Nelvig resonerar kring nya orter söderut, men det kan redan ha blivit för dyrt.

Skanska fyller upp chefspost efter tappet till konkurrenten NCC

Efterträder kollega som värvats till konkurrenten NCC.

Gamla Arkitekturskolan såld

Akademiska Hus har funnit köpare åt det som ibland har kallats ”Stockholms fulaste hus”, och säljer även annan fastighet till samma köpare.

AL säljer ”dolda” bostäder för över miljarden

Avyttrar bestånd med 417 hyreslägenheter i Stockholm. Gör en riktigt bra affär, men har kvar ”problemfastighet” i närområdet.

Skoglund ser tydlig förbättring för JM i Stockholm

Ökad försäljning under andra kvartalet. Vd:n blickar in i framtiden på marknaden som fått rejält med stryk under två år.

Mest lästa första halvåret – har du koll på vad som hänt?

Fortsatt superstark utveckling för sajten. Se vilka nyheter som lästes allra mest under första halvåret.

Humana säljer 37 fastigheter

Stor affär med samhällsfastigheter. Affär för nästan en halv miljard kronor.

Jätten nu nära 150 miljarder – ökar nyuthyrning med 76%

Avgående vd Fredrik Wirdenius berättar om hur Vasakronan mår och lägger extra krut på uthyrningsläget.

Tillbaka till förstasidan