Lista: De nya butikerna i AMF:s satsning The Lobby

Horizn Studios, Ici Maintenant och Vui. Flera internationella varumärken gör Sverigepremiär när AMF Fastigheters nya satsning The Lobby, med korta hyresavtal och små ytor, slår upp portarna i centrala Stockholm den 5 april.

Annons

Urval av nya varumärken i The Lobby:

Visa faktaruta

– The Lobby är en social mötesplats där nya shoppingupplevelser möter evenemang och umgänge. För att uppnå det behövs en bra mix av nya varumärken och etablerade aktörer som tänker nytt. Det vågar jag påstå att vi lyckats med i The Lobby, säger Annelie Gullström affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.

The Lobby öppnar på Regeringsgatan 61 och innehåller 900 kvm, fördelat över två våningar. Läs mer om hyresvillkoren i The Lobby och se några bilder och illustrationer här.

Bland de som är på plats den 5 april finns flera internationella varumärken som inte tidigare haft fysiska butiker i Sverige. Däribland schweiziska Ici Maintenant kända för sina exklusiva broderade och paljettklädda kjolar, New York-baserade slow fashion-varumärket Visantine samt Viu – en innovativ glasögontillverkare. Samt Berlinbaserade Horizn Studios med sina smarta resväskor.

– Det finns många synergier mellan Horizn Studios och The Lobby. Vi utmanar båda traditionella affärsmodeller och ger handeln friskt luft att andas. Vi är stolta över att vara med i lanseringen av The Lobby och ser fram emot det som kommer att vara början på ett framgångsrikt samarbete, säger Stefan Holwe, VD och Founding Partner, Horizn Studios.

Från Sverige kommer flera aktörer. Bland dem nystartade Alkeback, modevarumärket Ahlvar Gallery, World Market Sthlm, som är kända för sin ”I Am Your Sister” t-shirt, den digitala hår- och skönhetssalongen Dashl samt e-handelsraketen Duffler.

– Med The Lobby flyttar vi ut från webben in till det fysiska rummet. Det ger en möjlighet att få människor att känna, prova på och bygga en starkare relation till både våra produkter och vårt varumärke, säger Anna Alkebäck grundare av Alkeback.

The Lobby kommer också att rymma flera större traditionella varumärken. Exempelvis Garnment Spa Electrolux som bjuder in till kläd-spa och kosmetikkedjan KICKS som bland annat genom skönhetsexperter erbjuder besökare en snabb makeup/touch-up.

– I takt med att digitaliseringen inom vår bransch ökar blir det allt viktigare att i det fysiska mötet med konsumenten hitta en värdeskapande upplevelse. Vi sökte efter en innovativ partner för att husera vårt nya initiativ The Laundry Spa, som fokuserar på modern och hållbar klädvård, säger Erika Boström, Consumer Activation Manager på Electrolux.

The Lobby kommer likt ett livsstilsmagasin uppdateras med nytt innehåll. Ett exempel är magasinet Scandinavian Man som editerar en del av The Lobby och går live med sitt magasin tillsammans med flera av sina annonsörer. I The Lobby finns också Cavabaren som har frukost, lunch och after work.

Fler Nyheter från förstasidan

Bilder: Så kan nya Centralstaden förändras

Totalkostnaden bedöms till hela 25 miljarder kronor. Läs senaste nytt kring projektet som förändrar centrala Stockholm. Se även en ny video.

SLP förvärvar för 270 mkr

Köper logistikfastighet med förädlingspotential.

The Body Shop i likvidation

Svenska bolaget lägger ner efter extrainsatt bolagsstämma.

Johan Skoglund: ”På väg att förbättras”

86:e och sista delårsrapporten som JM-vd.

Krönika

Utsmyckning är ett smart, värdehöjande grepp i stadskärnan

Monica Bruvik skriver FV-krönika.

Kontrollbalansräkning träffar Oscar Properties hårt

Likvidation av bolaget kan bli nästa steg.

Räknar med att sälja för mer än 30 miljarder

FV berättar hur planerna ser ut.

Välkänd arkitektfirma i konkurs

”En direkt konsekvens av vad som händer i branschen.”

JM säljer till Bonnier för 410 mkr

Överraskande affär. Tomas Hermansson berättar för FV om framtidsplanerna.

Operan håller stängt i fem år

Omfattande renoveringar om 3,1 miljarder krävs. Kungliga Operan är inte nöjda.

Stort bostadstema – var finns Alexanderhugget?

Nytt FV-magasin ute – stort tema om bostadskrisen, med mera.

Framtid & återbruk

Nya certifieringsstandarder har utgjort såväl piska som morot för att skynda på utvecklingen. Artikel ur magasinet.

Säljer för kvarts miljard i kanonaffär – 26% upp

Affär i Stockholm. ”Vi vill inte sälja, men det finns gränser för hur mycket huskramare man kan vara”, säger Sven-Olof Johansson till FV.

Öppnar flaggskepp i city

Öppnar första i Sverige.

Tillbaka till förstasidan