Ingka Centres lanserar ett nytt namn för sina europeiska mötesplatser – Livli. Den första platsen som får det nya namnet är Kungens Kurva Shoppingcenter.
Om Ingka Centres
Ingka Centres är en del av Ingka Group (som också inkluderar IKEA Retail och Ingka Investments). Ingka Centres har över 50 års erfarenhet av köpcentrum och samarbetar idag med över 3.000 varumärken inom sin portfölj av 36 köpcentrum på 13 marknader.
FV har tidigare berättat om utbyggnadsplaner där 21.000 kvm lokaler ska tillföras norr- och västerut, inklusive en sammanslagning med IKEA-varuhuset, vilket kommer innebära en ny gemensam entré och ett bredare utbud av restauranger, mode, skönhet, service och mycket annat.
Det nya namnet återspeglar och lyfter den pågående omvandlingen av Livli Kungens Kurva till en välkomnande och upplevelsefokuserad mötesplats, som erbjuder lokalsamhället en ny plats för att växa, leka, äta, umgås och ha roligt tillsammans. Ingka Centres förutser ett växande konsumentbehov av fysiska möten1 och Livli kommer därför att erbjuda nya typer av butiks- och fritidsupplevelser som är hållbara, lekfulla och roliga, uppger bolaget i ett pressmeddelande.
– Jag är så glad över att varumärket Livli får göra sin debut här i Sverige! Det nya namnet uttrycker vår ambition att vara varma, välkomnande, aktiva och fulla av liv. Det handlar om att skapa meningsfulla och engagerande upplevelser. Framför allt förkroppsligar Livli en energi som tillför glädje i livet. Det är den känslan vi vill att alla ska uppleva när de tillbringar tid med oss, säger Lars Wild-Nordlund, Operations Manager för Norden på Ingka Centres.
Ingka Centres har som ägare av Livli Kungens Kurva som mål att spela en aktiv roll i den framgångsrika utvecklingen av Storstockholm genom att locka fler besökare till den utvidgade mötesplatsen i Kungens Kurva, en symbolisk plats för bolaget där Sveriges största IKEA-varuhus öppnade redan 1965.
Samtidigt utvecklar Ingka Centres en ambitiös vision för en 10-årig utvecklingsplan för Livli Kungens Kurva, som ska bli en levande plats dygnet runt med så kallad live-work-play och shoppingupplevelser.
Den 14:e november slår Livli Kungens Kurva upp portarna till en ny matupplevelse, där passion för mat och råvaror från Sverige och hela världen fyller den nyutbyggda ytan på hela 7.300 kvm. Matvärlden är mer än en vanlig dagligvarubutik och inkluderar både café och restaurang. Det blir en plats för möten med vänner, att prova nya, spännande produkter och för att handla.
– Jag är glad att välkomna Matvärlden som en fantastisk partner som kommer att spela en viktig roll i omvandlingen av Livli Kungens Kurva till en mångsidig och inspirerande mötesplats. Tillsammans kommer vi att erbjuda våra besökare ett rikt utbud av mat från hela världen, säger Yvonne Arentoft, Meeting place manager på Livli Kungens Kurva