Kungens Kurva Shoppingcenter byter namn till Livli

Ingka Centres lanserar ett nytt namn för sina europeiska mötesplatser – Livli. Den första platsen som får det nya namnet är Kungens Kurva Shoppingcenter.

Annons

Om Ingka Centres

Ingka Centres är en del av Ingka Group (som också inkluderar IKEA Retail och Ingka Investments). Ingka Centres har över 50 års erfarenhet av köpcentrum och samarbetar idag med över 3.000 varumärken inom sin portfölj av 36 köpcentrum på 13 marknader.

Visa faktaruta

FV har tidigare berättat om utbyggnadsplaner där 21.000 kvm lokaler ska tillföras norr- och västerut, inklusive en sammanslagning med IKEA-varuhuset, vilket kommer innebära en ny gemensam entré och ett bredare utbud av restauranger, mode, skönhet, service och mycket annat.

Det nya namnet återspeglar och lyfter den pågående omvandlingen av Livli Kungens Kurva till en välkomnande och upplevelsefokuserad mötesplats, som erbjuder lokalsamhället en ny plats för att växa, leka, äta, umgås och ha roligt tillsammans. Ingka Centres förutser ett växande konsumentbehov av fysiska möten1 och Livli kommer därför att erbjuda nya typer av butiks- och fritidsupplevelser som är hållbara, lekfulla och roliga, uppger bolaget i ett pressmeddelande.

– Jag är så glad över att varumärket Livli får göra sin debut här i Sverige! Det nya namnet uttrycker vår ambition att vara varma, välkomnande, aktiva och fulla av liv. Det handlar om att skapa meningsfulla och engagerande upplevelser. Framför allt förkroppsligar Livli en energi som tillför glädje i livet. Det är den känslan vi vill att alla ska uppleva när de tillbringar tid med oss, säger Lars Wild-Nordlund, Operations Manager för Norden på Ingka Centres.

Ingka Centres har som ägare av Livli Kungens Kurva som mål att spela en aktiv roll i den framgångsrika utvecklingen av Storstockholm genom att locka fler besökare till den utvidgade mötesplatsen i Kungens Kurva, en symbolisk plats för bolaget där Sveriges största IKEA-varuhus öppnade redan 1965.

Samtidigt utvecklar Ingka Centres en ambitiös vision för en 10-årig utvecklingsplan för Livli Kungens Kurva, som ska bli en levande plats dygnet runt med så kallad live-work-play och shoppingupplevelser.

Den 14:e november slår Livli Kungens Kurva upp portarna till en ny matupplevelse, där passion för mat och råvaror från Sverige och hela världen fyller den nyutbyggda ytan på hela 7.300 kvm. Matvärlden är mer än en vanlig dagligvarubutik och inkluderar både café och restaurang. Det blir en plats för möten med vänner, att prova nya, spännande produkter och för att handla.

– Jag är glad att välkomna Matvärlden som en fantastisk partner som kommer att spela en viktig roll i omvandlingen av Livli Kungens Kurva till en mångsidig och inspirerande mötesplats. Tillsammans kommer vi att erbjuda våra besökare ett rikt utbud av mat från hela världen, säger Yvonne Arentoft, Meeting place manager på Livli Kungens Kurva

Bilden visar hur det är att tänkt att se ut när mötesplatsen byggs ihop med Ikea Kungens Kurva.
Annons

Fler Nyheter från förstasidan

Axfast hyr ut till lyxkrog vid Gustav Adolfs torg

Uppmärksammade stjärnkrögare lägger ner hyllad Michelinkrog och öppnar på ny adress.

AIK Fotboll till Råsta – där Ibrahimovic fick nobben

Nytt användningsområde.

Stockholm tar strid för ny miljözon

Överklagar Länsstyrelsens beslut. Hoppas öppna zonen i vinter.

Erséus i stor intervju – ger sin syn på Ericssons framtid

FV Fokus. Intervju med Thomas Erséus. Kan kontorshyran rasa? Kämpigt för butiker i Mood-kvarteret Succén med WSP till Marievik Ger sin syn på Ericssons framtid Det nya kontoret.

Giles Membrey, Rioja Estate Ltd. Löddeköpinge. Malmö Designer Village.

Nu startar bygget av 27.000 kvm lyxoutlet

Beräknas kosta 1,8 miljarder. ”En stor dag – nu får vi ett datum för öppning.”

Tar över helt efter Kvalitenas konkurs

Elva fastigheter om totalt 33.000 kvm lokaler. Läs om värdet.

Atrium Ljungberg räddar kvar Ericsson på 31.500 kvm

Stort hyresavtal om 30.000 kvm. Bantar lokalytan med 15 procent – men mycket mindre än väntat. Kan möjligtvis ha betydelse för Kista.

Diös hyr ut 4.100 kvm i tidigare galleriaytor

Fyller upp ytor som tidigare var del av galleria. Framgångsrikt pusslande.

Krönika

Börsklipparna och friskolorna

”Den som startar en friskola för att bli rik kan fortsätta med detta.”

95% av långivarna nobbar Batljans förslag

Bakslag för Ilija Batljans förslag till lösning.

Så högt blev priset vid den stora affären vid Hötorget

FV berättar om köpeskillingen. Läs även om andra kvadratmeterpriser vid affärer i city den senaste tiden.

Life i konkurs – 79 butiker

23 av butikerna finns i Stockholmsområdet, varav sex inom tullarna.

Tillbaka till förstasidan