Det snabbväxande och globala varumärket Skims, grundat av Kim Kardashian och svenskfödde Jens Grede, expanderar nu till Sverige. Den 24 oktober öppnade butiker på NK i både Stockholm och Göteborg. Det är just Skims, som FV kunde berätta, som gjort en större förhyrning för sitt huvudkontor av Oscar Engelbert i Los Angeles.
Skims etablerar sina två första butiker på Nordiska Kompaniet i Stockholm respektive Göteborg, vilket markerar Skims första fysiska närvaro på den svenska marknaden och ett viktigt steg i varumärkets internationella expansion.
Sedan starten 2019 har Skims fokuserat på “solution wear” som inkluderar underkläder, shapewear och loungewear för alla kroppstyper.
– Den svenska marknaden är en naturlig expansion för oss. Svenska konsumenter är medvetna och ställer höga krav på kvalitet vilket stämmer väl överens med våra värderingar. NK har sedan länge varit en stark plattform för internationella varumärken som vill nå den svenska publiken, och vi ser fram emot att erbjuda vårt sortiment här och ser även stora möjligheter att växa vidare i hela Norden, säger Jens Grede, medgrundare och vd, Skims.
– När vi startade Skims var det viktigt för mig att skapa produkter som ger människor kraften att känna sig som sitt bästa jag, och erbjuda ett brett utbud av storlekar och nyanser som ger både komfort och självförtroende. Att kunna ta Skims till Sverige är ett speciellt ögonblick för oss, och jag ser fram emot att våra svenska kunder ska få uppleva vad Skims handlar om, säger Kim Kardashian, medgrundare och Chief Creative Officer, Skims.
Skims säljs från och med den 24 oktober på Nordiska Kompaniet i både Stockholm (plan 1) och Göteborg (Lingerie, plan 2), och kommer initialt erbjuda damkollektioner.
– Vi är väldigt stolta över att vara först i Norden med att få introducera ett internationellt och exklusivt varumärke som Skims på NK Stockholm och Göteborg samt online. Att starka varumärken väljer NK för att introducera sig på den svenska marknaden ser vi som ett fint kvitto på att vi är ett varuhus i världsklass. Med detta fortsätter vi att positionera oss som en självklar och attraktiv destination inom mode och livsstil och här ska man alltid kunna hitta det absolut bästa sortimentet. Med Skims lansering stärker vi nu ytterligare vårt erbjudande, säger Henrik Lilja, vd Nordiska Kompaniet.






















