”Jätteroligt – vi laddar redan för nästa år”
Fabege får 78 av 100 poäng. Det jublades på Fabeges kontor när det stod klar att bolaget vunnit Hugin & Munin-priset 2014.
– Gud vad roligt. Det är fantastiskt roligt för hela bolaget. Jag och Else (Schlasberg, IR-ansvarig) är ganska nya och har mycket energi och många idéer om vad vi vill genomföra och vad vi vill förändra, säger Elisabet Olin, kommunikationschef.
Fabege får 78 av 100 poäng och bolaget vinner tre av de tio kategorierna.
– Detta är bara början från oss. Det pågår som bekant en teknikomställning som vi måste anpassa oss till. Vi håller även på att se över till vilka målgrupper vi kommunicerar. Tidigare har informationen främst varit anpassad för investerare, nu har vi även fokus på kund och marknad.
Totalt arbetar fyra personer vid Fabeges kommunikationsavdelning och Olin konstaterar att kvartetten har ett bra stöd i sitt arbete från VD Christian Hermelin och CFO Åsa Bergström.
– Folk vill ha tydlighet och det ska gärna vara kort och koncist. Det försöker vi uppfylla.
Framöver kommer bolaget att lägga ytterligare kraft och utveckling på att möta de som är intresserad av bolaget.
– Det handlar förstås om det digitala och mobila där vi har mer att utveckla. Vi är till exempel på LinkedIn, men inte på Twitter och Facebook. Vi kan inte vara överallt utan fokuserar på att vara där beslutsfattarna är. Det är förstås en resursfråga. Vi vill vara bra där vi väljer att finnas, säger Elisabet Olin.
Fastighetsvärlden Idag 2014-07-17
(texten är hämtad ur magasinet Fastighetsvärlden Nr 5–6/2014)