Italiensk underklädesjätte vill dubbla i Sverige
Calzedonia Group, där varumärkena Intimissimi och Calzedonia ingår, vill dubbla antalet butiker i Sverige till 50 till år 2025, skriver Dagens Handel. Kedjan överväger även att ta nya varumärket till Sverige.
Målet är att butiksnätet i Sverige ska omfatta 50 butiker år 2025.
Totalt har underklädesgruppen 24 butiker runt om i Sverige, och ytterligare några hyreskontrakt är tecknade, enligt uppgift till FV
Intimissimi har idag sju butiker i Stockholmsområdet, varav fyra inom CBD där en öppnade nyligen i fd PUB-huset, i hörnet Drottninggatan/Kungsgatan. I övriga landet har kedjan sex butiker.
Calzedonia har totalt elva butiker i Sverige, varav fem butiker i Stockholmsområdet.
Calzedonia Group grundades I italienska Verona 1986. I företagsbygget ingår även varumärken som Tezenis, Falconeri, Atelier Emé och Signor Vino.