Den 12 september öppnar H&M dörrarna till en nyrenoverad butik i Westfield Mall of Scandinavia, där det nya konceptet H&M Beauty också lanserar sin första svenska flagship store.
– Vi är stolta över att H&M väljer Westfield Mall of Scandinavia för sin första H&M Beauty flagship store i Sverige. Tillsammans med den nyrenoverade butiken, kommer kunder få möjlighet att bli inspirerade och upptäcka sina favoriter inom både skönhet, mode och heminredning på en och samma plats. Detta går helt i linje med ambitionen vi har för Westfield Mall of Scandinavia, där vi vill att besökare ska få Skandinaviens mest inspirerande och minnesvärda upplevelser, säger Sofia Rundström, General Manager Westfield Mall of Scandinavia
H&M Beauty flagship store bjuder in kunderna till en helt ny och uppgraderad butiksupplevelse, en större skönhetsavdelning än vanliga H&M Beauty butiker med över 80 skönhetsvarumärken som bland annat MAC cosmetics, Kylie cosmetics, Nudestix, The InkeyList, Anastasia Beverly Hills, Mantle och Dr Jart. Butiken i Westfield Mall of Scandinavia kommer vara den första butiken i Skandinavien som har e.l.f. i sitt sortiment. Avdelningen H&M Home öppnar även med ett nytt butiksutseende med en varm och inbjudande miljö, där utbudet kommer erbjuda produkter för alla rum: kök, badrum, vardagsrum, sovrum och barn.
Butiken öppnar på plan 1.