Heimstaden uppmanar till transparens om kundnöjdhet
Heimstaden uppmanar branschen till ökad transparens gällande kundnöjdhet.
– Ett bra boende är viktigt för alla. Ju mer uppmärksamhet hyresvärdar får gällande kundupplevelse och transparens, desto mer kommer de att fokusera på att förbättra sin produkt och sina tjänster, vilket gynnar kunder och samhället i stort. Vi delar med oss av våra resultat för att öka kundfokuset i hela branschen, säger Patrik Hall, vd på Heimstaden.
Som Europas näst största bostadsfastighetsbolaget har Heimstaden som målsättning att erbjuda boende som skänker kunden både livskvalitet och välmående. Heimstaden mäter regelbundet kundnöjdheten och förhoppningen är att branschen ska bli mer kundorienterad och göra det lättare för kunder att jämföra hyresvärdar. Därför har Heimstaden beslutat att fortsättningsvis publicera sina resultat på bolagets hemsida.
Heimstaden fick ett bättre resultat på nästa alla marknader under 2021 jämfört med året innan. Ett resultat av löpande kunddialog och lyhördhet för förbättringar. Utvecklingen i Skandinavien är fortsatt positiv och resultaten i Tjeckien och Nederländerna förbättrades betydligt. Tyskland och Island, vars kundnöjdhet mättes för första gången, gjorde också bra ifrån sig. I synnerhet Island som hade exceptionellt hög kundnöjdhet.
– Vi gör våra kunders liv bättre och med nöjda kunder uppfyller vi vår vision om boenden som förenklar och förgyller livet. Även om majoriteten av våra kunder är nöjda med oss så kan vi alltid bli bättre och vi lär vi oss av att lyssna på våra kunders behov och önskemål, säger Hall.