Heimstaden uppmanar till transparens om kundnöjdhet

Heimstaden uppmanar branschen till ökad transparens gällande kundnöjdhet.

– Ett bra boende är viktigt för alla. Ju mer uppmärksamhet hyresvärdar får gällande kundupplevelse och transparens, desto mer kommer de att fokusera på att förbättra sin produkt och sina tjänster, vilket gynnar kunder och samhället i stort. Vi delar med oss av våra resultat för att öka kundfokuset i hela branschen, säger Patrik Hall, vd på Heimstaden.

Som Europas näst största bostadsfastighetsbolaget har Heimstaden som målsättning att erbjuda boende som skänker kunden både livskvalitet och välmående. Heimstaden mäter regelbundet kundnöjdheten och förhoppningen är att branschen ska bli mer kundorienterad och göra det lättare för kunder att jämföra hyresvärdar. Därför har Heimstaden beslutat att fortsättningsvis publicera sina resultat på bolagets hemsida.

Heimstaden fick ett bättre resultat på nästa alla marknader under 2021 jämfört med året innan. Ett resultat av löpande kunddialog och lyhördhet för förbättringar. Utvecklingen i Skandinavien är fortsatt positiv och resultaten i Tjeckien och Nederländerna förbättrades betydligt. Tyskland och Island, vars kundnöjdhet mättes för första gången, gjorde också bra ifrån sig. I synnerhet Island som hade exceptionellt hög kundnöjdhet.

– Vi gör våra kunders liv bättre och med nöjda kunder uppfyller vi vår vision om boenden som förenklar och förgyller livet. Även om majoriteten av våra kunder är nöjda med oss så kan vi alltid bli bättre och vi lär vi oss av att lyssna på våra kunders behov och önskemål, säger Hall.

Fler Nyheter från förstasidan

Älvstrandens vd sparkad

Får gå efter extrainkallat styrelsemöte där kritisk rapport var underlag.

Slår till med köp på hela 5 mdr

Oväntad säljare till eftertraktade fastigheter.

Nystart för Obos landmärke – fyra team tävlar

Läs om de nya planerna för höghuset och vilka som fått i uppdrag att rita. Flera världsberömda arkitektfirmor anlitade.

Catella förvärvar majoritet i franska Aquila

Med förvärvet utökar bolaget sin verksamhet inom asset management och fondförvaltning.

Topplista

Största affärerna 2023

De största transaktionerna på fastighetsmarknaden rangordnas.

Bildextra: Gasklocka 2 blir till Gasometer

Stockholms stads och Pophouse nya kulturmötesplats har döpts.

Så blir utsiktsvåningen – ”Blir en kassako”

Ola Sernekes kalkyl för 100 miljoner kronor per år.  230 meter upp. Nya innovationen. Jämför med Burj Khalifa.

Lista: Priserna för att åka upp i världens högsta

Fastighetsvärlden listar 25 världskända skyskrapors utsiktsplatser.

Karlatornet nära sin högsta höjd – stål i toppen

Endast ett våningsplan från taklagsfest. Ny strategi högst upp. Läs även om försäljningsläget och framtiden.

Säljer bostäder för 605 mkr – hela 8% under värdering

Stor bostadsaffär med tio fastigheter i Stockholmsområdet.

Speljätten Star Stable flyttar till AMF:s Fatburen

Fastighetsbolaget har hyrt ut mer än totalt 30.000 kvm till spelutvecklare.

SBB slår tillbaka: ”Vi klarar räntetäckningsgraden”

SBB rasade 27 procent på börsen under onsdagen. 95 procent ner sedan toppen.

Bildextra: Hos Pophouse högt upp i Hötorgsskrapa

Björn Ulvaeus bolag har flyttat in hos AMF Fastigheter. Se hur det ser ut.

Konsultprofil i ny roll

”Det är jättekul”. Berättar om den nya utmaningen.

Tillbaka till förstasidan