Eurocommercial satsar på Retail Academy
Den fysiska handeln är som bekant satt under rejäl press. Ny teknik påverkar till viss del hur, var och när vi handlar. I denna förändring vill Eurocommercial slå ett slag för en av den fysiska handels största konkurrensfördelar, det personliga mötet. Därför startar nu Eurocommercial Retail Academy med målsättningen att ha Sveriges absolut trevligaste, mest välmående och bästa butiksmedarbetare i sina våra köpcentrum.
– Vi på Eurocommercial är övertygade om att vi människor är sociala varelser som vill träffa andra och få personlig service i anslutning till våra inköp även i framtiden säger Martin Bjöörn.
Utbildningsprogrammet kommer att bekostas av Eurocommercial och samtliga butiksanställda på våra handelsplatser har bjudits in. Totalt innebär det kompetensutveckling för ca 2.000 personer.
Eurocommercials handelsplatser hade ett starkt 2017 med en omsättningsökning på +3, procent där alla köpcentrum var med och bidrog positivt (avser jämförbara ytor). Vakansgraden i bolagets centrum är nu liksom de senaste 16 åren under 1 procent.
Efter att ha etablerat sig på den svenska marknaden 2001 har Eurocommercial byggt upp en portfölj av 8 köpcentrum i landet: Bergvik i Karlstad, Hallarna i Halmstad, Ingelsta Shopping i Norrköping, Elins Esplanad i Skövde, Moraberg i Södertälje, Grand Samarkand i Växjö, Valbo i Gävle och C4 i Kristianstad.