Diös utökar koncernledningen med Mia Forsgren
Mia Forsgren som har varit Diös kommunikationschef sedan 2016 blir nu en del av koncernledningen. Hon ansvarar för Diös varumärke och positionering samt är en del av det utvecklingsarbete som Diös driver med bland annat en tydligare digital närvaro och nya affärsmodeller.
Forsgren har över 25 års erfarenhet av kommunikation och marknadsföring från olika branscher med fokus på digitalt förändringsarbete, enligt ett pressmeddelande från Diös. Hon jobbade senast som marketing director på Universal Music. Hon har även arbetat som vd för Tre Kronor Media, drivit egen konsultbyrå inom PR och kommunikation samt varit vd för reklambyrån Ogilvy Destination.
– Fastighetsbranschen står inför stora utmaningar i de förändrade behov och beteenden vi ser på marknaden idag. Mia har varit med i den digitala transformation som musik- och mediebranscherna genomgått och som pågår i fastighetsbranschen. Vi behöver ny kunskap och nya influenser. Genom Mia stärker vi vår kompentens i ledningen och skapar bättre förutsättningar för att möta och förstå fastighetsmarknadens och våra hyresgästers nya möjligheter och förändrade behov, säger Knut Rost, vd, Diös.
Diös koncernledningen består inklusive Mia Forsgren av sex medlemmar.