Mall of Scandinavia i Solna ägs av Unibail-Rodamco.

Bekräftat: Nu lanseras Westfield i Mall of Scandinavia

Annons

Den 28:e september introduceras det branschledande varumärket Westfield i Sverige med lanseringen av Westfield Mall of Scandinavia.

Unibail-Rodamco-Westfield bekräftade den här veckan att tio av gruppens flaggskeppsdestinationer i Europa kommer att uppgraderas under hösten 2019.
Unibail-Rodamco-Westfield har sedan gruppen bildades juni 2018 (läs mer i länkarna bredvid) etablerats som världens största utvecklare och operatör av shoppingdestinationer. Introduktionen i kontinentala Europa av branschens enda globala B2B och B2C varumärke för detaljhandel, underhållning, mat och upplevelser förstärker positionen ytterligare.

Westfield är redan ett renommerat varumärke för ikoniska köpcentrum som Westfileld London och Westfield Stratford City i London, Westfield Century City, Westfield UTC i Kalifornien och Westfield World Trade Centre i New York.

Varumärket är känt för att erbjuda enastående upplevelser för sina besökare, spektakulära och unika events, ett brett utbud av butiker och restauranger samt hög service standard. De senaste åren har besökare fått uppleva konserter av världsartister som Lady Gaga, Rihanna och Rita Ora i gruppens anläggningar såväl som stjärnspäckade filmpremiärer från populära franchiser som Avengers och Twilight. Centrumen etablerar också unika samarbeten och pop ups med varumärken som Kylie Cosmetics och VR destinationen The Void.

I Norden är det Mall of Scandinavia som lanserar varumärket. Redan i november 2015, med sin invigning, etablerade Mall of Scandinavia en ny standard för köpcentrum på den Nordiska marknaden. Centrumets utveckling i såväl besökarantal och försäljning samt varumärkesetablering och samarbeten har varit enastående. Nu vill Unibail-Rodamco-Westfield gruppen utmana standarden ännu en gång och påvisa hur de bästa fysiska handelsplatserna kan utvecklas genom lanseringen av premium-varumärket Westfield.

– När Mall of Scandinavia öppnades låg vi långt före konkurrenterna. Nu tänker vi trycka på gasen igen. Känslan ska bli mer internationell, med fler animeringar och fler events. En rejäl uppgradering, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.

De tio flaggskeppsdestinationer i Europa som valts ut för lanseringen av Westfield delar ett antal egenskaper: väletablerade destinationer, utmärkt läge med bra förbindelser, tydliga arkitektoniska och designfunktioner, en optimal butiksmix, hög service, kapacitet att erbjuda ikoniska upplevelser och underhållning för besökare, samt ett starkt fokus på hållbarhet.

Utöver Westfield Mall of Scandinavia i Sverige så kommer ytterligare nio flaggskeppsdestinationer i Unibail-Rodamco-Westfield gruppen byta namn, såväl som två centrum under utveckling.

Fler Nyheter från förstasidan

Axfast spelar Monopol på östra Kungsgatan

FV summerar Axfasts stora förvärv längs den välkända gatan.

Podcast: Om lyckat solcellsinitiativ & klimatfrågan

Maria Perzon från Castellum gästar senaste avsnittet för att prata om bland annat ett lyckat solcellsinitativ och tron på ökad biologisk mångfald.

Areim bakom jätteköp för hela 5 miljarder

Läs om strategin framåt.

K-Fastigheter i mål med dansk miljardförsäljning

Genomför affär för 1,1 miljarder kronor.

Axfast köper dubbelt vid Hötorget

Miljardaffär i centrala Stockholm. Två fastigheter byter ägare i transaktion.

Kuylenstiernas misstänkta utpressare gripna

En känd kvinnlig brottsling och en advokat har gripits.

Ledande konsult lämnar – startar eget bolag

Konsultfirman tappar ytterligare en senior medarbetare.

Fabege hyr ut 4.300 kvm

Hyreskontrakt på tio år tecknat med företag bakom internationellt kända varumärken.

Stor investering vid Karlaplan – 15-årigt kontrakt

Fv berättar om investeringen och projektet.

Bilder: Så kan nya Centralstaden förändras

Totalkostnaden bedöms till hela 25 miljarder kronor. Läs senaste nytt kring projektet som förändrar centrala Stockholm. Se även en ny video.

SLP förvärvar för 270 mkr

Köper logistikfastighet med förädlingspotential.

The Body Shop i likvidation

Svenska bolaget lägger ner efter extrainsatt bolagsstämma.

Johan Skoglund: ”På väg att förbättras”

86:e och sista delårsrapporten som JM-vd.

Krönika

Utsmyckning är ett smart, värdehöjande grepp i stadskärnan

Monica Bruvik skriver FV-krönika.

Tillbaka till förstasidan