Mall of Scandinavia i Solna ägs av Unibail-Rodamco.

Bekräftat: Nu lanseras Westfield i Mall of Scandinavia

Den 28:e september introduceras det branschledande varumärket Westfield i Sverige med lanseringen av Westfield Mall of Scandinavia.

Unibail-Rodamco-Westfield bekräftade den här veckan att tio av gruppens flaggskeppsdestinationer i Europa kommer att uppgraderas under hösten 2019.
Unibail-Rodamco-Westfield har sedan gruppen bildades juni 2018 (läs mer i länkarna bredvid) etablerats som världens största utvecklare och operatör av shoppingdestinationer. Introduktionen i kontinentala Europa av branschens enda globala B2B och B2C varumärke för detaljhandel, underhållning, mat och upplevelser förstärker positionen ytterligare.

Westfield är redan ett renommerat varumärke för ikoniska köpcentrum som Westfileld London och Westfield Stratford City i London, Westfield Century City, Westfield UTC i Kalifornien och Westfield World Trade Centre i New York.

Varumärket är känt för att erbjuda enastående upplevelser för sina besökare, spektakulära och unika events, ett brett utbud av butiker och restauranger samt hög service standard. De senaste åren har besökare fått uppleva konserter av världsartister som Lady Gaga, Rihanna och Rita Ora i gruppens anläggningar såväl som stjärnspäckade filmpremiärer från populära franchiser som Avengers och Twilight. Centrumen etablerar också unika samarbeten och pop ups med varumärken som Kylie Cosmetics och VR destinationen The Void.

I Norden är det Mall of Scandinavia som lanserar varumärket. Redan i november 2015, med sin invigning, etablerade Mall of Scandinavia en ny standard för köpcentrum på den Nordiska marknaden. Centrumets utveckling i såväl besökarantal och försäljning samt varumärkesetablering och samarbeten har varit enastående. Nu vill Unibail-Rodamco-Westfield gruppen utmana standarden ännu en gång och påvisa hur de bästa fysiska handelsplatserna kan utvecklas genom lanseringen av premium-varumärket Westfield.

– När Mall of Scandinavia öppnades låg vi långt före konkurrenterna. Nu tänker vi trycka på gasen igen. Känslan ska bli mer internationell, med fler animeringar och fler events. En rejäl uppgradering, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.

De tio flaggskeppsdestinationer i Europa som valts ut för lanseringen av Westfield delar ett antal egenskaper: väletablerade destinationer, utmärkt läge med bra förbindelser, tydliga arkitektoniska och designfunktioner, en optimal butiksmix, hög service, kapacitet att erbjuda ikoniska upplevelser och underhållning för besökare, samt ett starkt fokus på hållbarhet.

Utöver Westfield Mall of Scandinavia i Sverige så kommer ytterligare nio flaggskeppsdestinationer i Unibail-Rodamco-Westfield gruppen byta namn, såväl som två centrum under utveckling.

Missa inte! Köpcentrum & Butiker 2020 - Vägar genom krisen

Tisdag 20 oktober, Grand Hôtel, Stockholm.
Klicka här för mer info!

Fler Nyheter från förstasidan

Hon blir ny vd vid i Ingka Centres

Bolaget befinner sig i historisk förändringsfas. Äger 46 köpcentrum. Snart tar hon över som ny chef.

Premiär: Här öppnar Foodoras första butik

Läs om det nya konceptet. FV avslöjar adressen för den första butiken och även var enhet två och tre hamnar.

Slår till och köper hela Von Dufva för en miljard

Affär med 457 lägenheter.

Hufvudstaden ändrar i koncernledningen

Läs om senaste förändringarna och nya ansvarsområden.

Hyr ut hela 3.800 kvm till Tele2 – dråpslag i grannkommunen

Gör stor uthyrning i centralt läge.

H&M planerar stänga 350 butiker värden över

Cirka en fjärdedel av H&M-gruppens butiker har enligt avtal rätt att omförhandlas eller avslutas varje år. FV listar var flest butiker finns.

McDonalds stänger ytterligare två restauranger i city

FV avslöjar. Har därmed lagt ner mer än var fjärde enhet i Stockholms innerstad på drygt två år.

Lista: Kedjorna som tränger bort McDonalds

Åtta konkurrenter har totalt 41 restauranger inom tullarna. Se FV:s sammanställning över vilka som expanderat mest i city.

K-Fastigheter gör premiärköp i Mälardalen

Jacob Karlsson och Erik Selins bolag närmar sig huvudstadsområdet.

Säljer för 1,4 mdr till Blackstone – hela 30 procent över värdering

Den amerikanska jätten gör ännu ett stort köp i Sverige. Priset är 30 procent över säljarens halvårsvärdering.

Nytt JV satsar på närlogistik i Stockholm

”Ett stort behov av lokaler.”

Han tar över nya Nordr

Vd lämnar efter 12 år.

”Foppa” vill sälja ortens vackraste

Marknadsförs via Hemnet. Inköpt för snart tio år sedan.

”Vi gör allt för att stänga affären”

Ola Serneke hoppas delsälja stora Karlastaden under fjärde kvartalet.

Tillbaka till förstasidan