AL värvar för att skapa mötesplatser
Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största fastighetsbolag med fokus på innovativ stadsutveckling. Som ett led i arbetet med att skapa framtidens mötesplatser rekryterar bolaget nu Junibackens förra vd Björn Edlund som ny affärsutvecklare.
Björn Edlund tillträdde i början av januari och kommer närmast från tjänsten som vd på Junibacken på Djurgården. Han har tidigare haft samma tjänst på Tom Tits Experiment i Södertälje. Edlund har gedigen erfarenhet av att utveckla och driva framgångsrika upplevelsekoncept och besöksintensiva destinationer.
– Att få vara med och skapa upplevelser som gör människor glada och som också gör ett samhälle bättre för alla är något fantastiskt. Anledningen till att jag så gärna ville arbeta med de här frågorna hos Atrium Ljungberg är att hela företaget genomsyras av just de här tankarna vilket ger en otrolig styrka och förmåga att genomföra sina idéer, säger Björn Edlund, affärsutvecklare Atrium Ljungberg.
Atrium Ljungberg har en stor projektportfölj motsvarande 14 miljarder kronor, främst fokuserad i Sickla i Nacka och i Gränbystaden i Uppsala. Bolaget har också omfattande utvecklingsplaner i Slussen och på Medborgarplatsen samt för Slakthusområdet.
– Vi ser väldigt mycket fram emot att Björn, med sin unika kunskap och erfarenhet, nu ska vara med och skapa nya, innovativa mötesplatser inom Atrium Ljungbergs bestånd. Platser där nöjen, kultur, arbetsplatser och handel förenas i helt nya kombinationer, säger Linus Kjellberg, affärsområdeschef Affärsutveckling, Atrium Ljungberg.
– I en snabbföränderlig värld är förmågan att tillsammans med medskapare skapa innovativa, relevanta mötesplatser avgörande och i det kommer Björn att bidra mycket, fortsätter Linus Kjellberg.