Lediga jobb

Willhem söker en verksamhetsutvecklare

  • Information

  • Ort:
    Göteborg
  • Anställningstyp:
    Heltid
  • Kategori(er):
    Övrigt

På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige tror vi på idén om ett boende som människor längtar och vill hem till. Vi är ett företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som för våra medarbetare. Nya idéer inom strategiska utvecklingsområden som hållbar utveckling och digitalisering ska bidra till ambitionen att vara ett ovanligt nyskapande bostadsbolag som ska sätta ett avtryck i branschen. Ägare är Första AP-fonden.

Willhem söker en verksamhetsutvecklare

Får du en kick av att hitta smarta lösningar som leder till förbättring? Har du ett öga för processer och i synnerhet uthyrningsprocessen? Vill du arbeta på ett framåtlutat och utvecklingsorienterat bolag där du får bidra med din kunskap? Willhem söker en verksamhetsutvecklare som vill följa med på resan mot att bli Sveriges mest nyskapande bostadsbolag!

Om tjänsten
Som verksamhetsutvecklare kommer du att få en nyckelroll för att skapa bästa möjliga kundresa, från det att kunden söker bostad till inflytt. Detta är en bred och spännande roll med goda möjligheter att påverka för rätt person.

Ditt fokus kommer att ligga på att utveckla uthyrningsprocessen hos Willhem och du kommer löpande säkerställa att den implementeras och efterlevs på alla Willhems orter.

Du arbetar verksamhetsövergripande och tillsammans med kollegor på alla de 13 orter där Willhem är verksamma. Du kommer därmed att besöka dessa kollegor runt om i landet, både för att lyssna av vilka utmaningar de står inför samt utbilda dem och implementera nya arbetssätt. Du har också ansvar för ett nätverk där kollegor på olika orter hjälper dig att driva utvecklingen framåt.

Du rapporterar till CRM-chefen och kommer att ingå i en grupp om 3 personer som är placerade på huvudkontoret i Göteborg. Möjlighet finns även till placering på något av Willhems övriga kontor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Vara processledare för uthyrning (bostäder och p-platser).
  • Driva ständiga förbättringar – arbeta med att optimera processerna och kommunikationen till våra kunder.
  • Arbeta strategiskt, t.ex. genom att skapa, mäta och följa upp effektiva nyckeltal mot processerna.
  • Stötta Willhems kontor i hur de bättre kan marknadsföra sina bostäder/p-platser genom att utveckla annonser och kanaler.
  • Samarbeta med övriga verksamheten för att utbyta erfarenheter och sprida ”Best practice”.
  • Vara projektledare, alternativt projektdeltagare och behovsställare, av utvecklingsprojekt.
  • Omvärldsbevakning.
  • Säkerställa utbildning och kompetensutveckling i våra processer och systemstöd.

Din profil
Willhem söker dig med en eftergymnasial utbildning inom t.ex. ekonomi, kommunikation, kvalité eller projektledning. Dina kunskaper inom IT är goda, du har erfarenhet av systemstöd och uppskattar digitala arbetsmiljöer och arbetsuppgifter.

För att du ska kunna vara med och utveckla och styra verksamheten på ett framgångsrikt sätt så tror vi att du har en stor förståelse för uthyrningsprocessen. Du har förmodligen arbetat i en roll som uthyrare eller motsvarande och uppskattar att ha en projektledande roll. Vidare har du i tidigare arbetat med verksamhetsanalys och processutveckling. Med andra ord – du ser fram emot att leverera riktigt bra och smarta lösningar med en konstruktiv plan i grunden.

Som person är du engagerad och har ett driv som hela tiden för dig framåt! Du har förmågan att bryta ner strategiska frågeställningar till konkreta mål och du är bra på att kommunicera ut dessa mål på ett pedagogiskt sätt. Ditt affärsmässiga och analytiska tänk gör att du hittar lösningar som gynnar verksamheten och som både kollegor och kunder ser nyttan av.

Willhems erbjudande
På Willhem erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö på ett företag där du får vara med och driva utveckling på riktigt!

Inom ramen för ett hållbart arbetsliv erbjuder Willhem förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, regelbundna trivselaktiviteter och möjligheter att kunna påverka din arbetsdag.

Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som verksamhetsutvecklare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

I denna rekrytering samarbetar Willhem med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Moa Norman på moa.norman@fasticon.se eller 070–822 14 17.

Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se