Lediga jobb

Uthyrningsansvarig

  • Information

  • Ort:
    Stockholm
  • Kategori(er):
    Uthyrning

Svenska Hus söker uthyrningsansvarig

Vill du arbeta i ett entreprenörslett fastighetsbolag med korta beslutsvägar? Är du en driven och affärsinriktad person som verkligen trivs i en central roll med mycket eget ansvar? Då är du kanske vår nya kollega!

Bakgrund
Svenska Hus är ett fastighetsbolag som förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar nya projekt och förvaltar med ett långsiktigt perspektiv.

Till stockholmskontoret söker man nu en kommersiell uthyrningsansvarig med strategisk blick. Du får ett roligt jobb med tempo, eget ansvar och möjlighet att driva arbetet efter egna idéer. Du arbetar högt och lågt, strategiskt och operativt och är resultat- och intäktsansvarig för drygt 80.000 kvm uthyrningsbar yta i Stockholm.

Tjänsten
Uppdraget innebär ett övergripande ansvar för hela uthyrningsprocessen. Du kommer ansvara för hela kedjan inom kommersiell uthyrning, i både det befintliga beståndet såväl som för projektuthyrning. Detta gör du själv och i samarbete med förvaltning, projektledning och utveckling. Som du förstår är det en roll som innebär många externa och interna kontakter och kommunikation i olika former är centralt.

Du kommer bland annat att arbeta med att identifiera lämpliga hyresgäster, hantera omförhandlingar/uthyrningar och kontraktsskrivningar samt ta fram lönsamma uthyrningsstrategier. Du kommer även att vara involverad i fastighetsutvecklingsprojekt med att ta fram strategier och lämpliga lösningar för både hyresgäster och områden.

Exempel på spännande pågående fastighetsutvecklingsprojekt är Glasfabriken söder om centrala Stockholm. Denna kulturklassad industrifastighet är från 1950-talet. Här utvecklar Svenska Hus flexibla och moderna kontorslokaler genom påbyggnad av ytterligare fyra våningsplan. Titta gärna in på vår hemsida och läs mer om några av de spännande projekt vi har på gång.

I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med de andra tio medarbetarna på kontoret i Stockholm och med andra i uthyrningsteamet i Sverige. Du rapporterar till Regionchef Stockholm.

Erfarenhet och kompetens
Vi tror att du har en för tjänsten lämplig högskole- eller KY-utbildning. Eftersom du är den på bolaget som ansvarar för all kommersiell uthyrning vill vi också att du har arbetat med liknande uppgifter i några år, gärna på ett konsultbolag eller inom en entreprenörsdriven verksamhet. Du har därmed goda kunskaper i hyresjuridik och bra förhandlingsvana. Och är riktigt bra på att räkna och ta fram rätt kalkyler.

Eftersom rollen är bred ser vi det som meriterande om du även har erfarenhet av förvaltningsfrågor, projektledning eller fastighetsutveckling. Du är van vid och tycker om att kommunicera med olika slags människor, och genom tidigare arbeten har du lärt dig vikten av att vara välorganiserad och en god administratör. B-körkort är ett krav.

Personliga egenskaper
Som person är du utåtriktad och har lätt för att skapa och utveckla goda relationer till människor. Du har ett eget driv som gör att du har lätt att röra dig mellan högt och lågt och du trivs bäst när du får blanda ett strategiskt och långsiktigt perspektiv med ett problemlösande operativt arbete.

I stockholmsregionen är beståndet spritt med många olika verksamhetstyper och det är därför viktigt att du har förståelse för och förmåga att kommunicera med såväl det lilla fåmansbolaget som det börsnoterade företaget. Självklart har du god samarbetsförmåga. Då vi är ett mindre bolag är det viktigt att du är en engagerad och affärsmässig person med ett smart och kreativt kundfokus. Det gör också att du är intresserad av marknaden och håller dig kontinuerligt uppdaterad.

Vi erbjuder dig
Svenska Hus erbjuder en självständig och omväxlande tjänst i ett framgångsrikt och växande bolag där beslutsvägarna är korta. Personligt engagemang, entreprenörskap och affärsmässighet är våra ledord och genomsyrar verksamheten. Företagsklimatet kännetecknas av idérikedom, prestigelöshet och lyhördhet mot marknad, kund och kollegor. Här stöttar vi varandra i allehanda frågor och tycker det är viktigt att det ska vara kul att jobba. För rätt person finns stora utmaningar, varierande arbetsuppgifter och utvecklingsmöjligheter i takt med att bolaget växer. Du utgår från vårt ljusa och luftiga kontor i Bromma.

För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Real Competence. Du söker tjänsten genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Sista ansökningsdag är den 28 november, 2019. Vi behandlar naturligtvis alla inkomna ansökningar konfidentiellt och genomför intervjuer löpande så tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emi Irefalk-Laffan på 0733 – 519 705 eller emi@realcompetence.se.

Om Svenska Hus
Svenska Hus bedriver fastighetsverksamhet i Göteborg, Stockholm och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar projekt och förvaltar på traditionellt sätt. Bolaget förvaltar ca 500 000 kvm med ett hyresvärde 2017 på ca 500 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till drygt 6 Mdr. Vi har regionkontor i samtliga tre regioner, huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har totalt 51 anställda. Svenska Hus är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar, som är Sveriges största icke börsnoterade eller institutionellt ägda bygg- och fastighetskoncern. Övriga bolag i gruppen är MVB, Forestry, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad, Novi Real Estate och Munkbron Finans. Moderbolaget har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer information finns på www.svenskahus.se