Lediga jobb
← Till alla lediga jobb

Teknisk förvaltare Umeå

  • Information

  • Ort:
    Umeå
  • Kategori(er):
    Förvaltning, Kommersiella fastigheter, Teknik, drift och underhåll
  • I samarbete med:
    Randstad logotyp
Ansök om jobb

Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.

Brinner du för hållbara fastigheter och teknisk förvaltning? Vill du jobba tillsammans med driftteam för samlad leverans i vardagen och enligt underhållsplanen? Vi söker nu en engagerad Teknisk förvaltare till Umeå!

Teknik & Service är en enhet med en samlad stark fastighetsteknisk kompetens, här finns tekniska förvaltare, driftingenjörer och drifttekniker såväl som specialistingenjörer och hållbarhetssamordnare. Som teknisk förvaltare ingår du i Umeå avdelningen tillsammans med drifttekniker, teknikspecialister, driftingenjör och avdelningschef. Tillsyn, skötsel, hantering av felanmälan, underhåll och energioptimering är stor del av fokuset på avdelningen. Du är en nyckelperson i att samordna vår operativa leverans inom teknisk förvaltning och du säkerställer effektivt genomförande för lokalt T&S-team.

Att bidra i teamet kring den samlade leveransen till kund och hyresgäst är en nyckeluppgift. Det samlade uppdraget ska drivas med fokus på hållbarhet i allt vi gör och med kundupplevelsen i centrum. Digitaliseringens möjligheter ska utforskas och bidra till att stärka vår leverans. Det är viktigt för oss att du vill ligga i framkant i utvecklingen av den tekniska driften kopplat till hållbarhetsfrågan, du ser digitaliseringen som en möjliggörare inom Teknik & Service. Det är också viktigt att du verkligen har ett stort engagemang kring drift, teknikutveckling och kundvård.

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 2024-12-18. Urvalet kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.

I stället för personligt brev uppskattar vi dina svar på urvalsfrågorna under ”Ansök”, som är utvalda och relevanta specifikt för den här tjänsten.

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad AB, vid frågor om rekryteringsprocessen hänvisar vi till rekryteringskonsult Linnea Holmström på linnea.holmstrom@randstad.se

Kravspecifikation
För att lyckas i rollen som teknisk förvaltare ser vi att du har:

  • Eftergymnasial utbildning inom samhällsbyggnad, byggteknik eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt att du har relevant arbetslivserfarenhet.
  • Flerårig  erfarenhet inom branschen.
  • Ledarerfarenhet som teamleader, projektledning eller liknande erfarenhet.
  • Tidigare erfarenhet av budgetering, prognosarbete och underhållssystem.
  • Erfarenhet från tekniska system inom fastighetsautomation, ventilation, belysning, värme och kyla.
  • Kan behärska svenska i tal och skrift obehindrat.

Det är meriterande om du också som teknisk förvaltare har:

  • Tidigare erfarenhet av att ha jobbat i labblokaler.
  • Ansvarat för projektgenomförande.

För att du som person ska trivas i den här rollen ser vi att du är en relationsbyggande person som trivs att samarbeta med andra, men är också tydlig i din kommunikation samtidigt som du är lyhörd till din omgivning. Det är viktigt att du är tillgänglig för andra och finns där som stöd när behovet finns. Du behöver känna dig trygg i ditt sätt att leda och delegera andra, men även kunna fatta snabba beslut. I dessa situationer behöver du utöver veta hur dina beslut och andra beslut som sker påverkar organisationen i sin helhet och kunna tänka affärsmässigt. 

Ansvarsområde
Dina huvudsakliga ansvarsområden som teknisk förvaltare:

  • Planera underhåll, tillsyn & skötsel inklusive myndighetskrav.
  • Att proaktivt delta i arbetet med att förvalta digitala verksamhetssystem, ständiga förbättringar, samordning av inköp och implementering av arbetssätt som ligger till grund för den dagliga drift och underhållsplanering inom sitt ansvarsområde.
  • Samverka lokalt med fastighetsenheten kring budgetering, uppföljning och ekonomisk rapportering.
  • Vidmakthållande av legala krav och certifieringar såsom miljöbyggnad.
  • Det kan, beroende på beslutad delegering från avdelningschef, även ingå ansvar för driftprestanda, yttre miljö och markfrågor, felanmälan & felavhjälpande underhåll samt tjänst åt hyresgäster och mindre verksamhetsanpassningar.
  • Kontakt med kunder, leverantörer och entreprenörer.
  • Agera teknikledare i flertalet större byggprojekt.
  • Skapa underhåll och energiplaner.

Om Akademiska Hus
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.

Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.

Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.

Ansök om jobb